Gå til innhold

Cossacks 3 er ute

Anbefalte innlegg

Egentlig ikke noe 3r.

Men en remake av originale cossacks som kom ut for ca. 16 år siden.

En meget tro remake (til det punktet at artilleri ikke har mannskap, noe jeg syns de kunne a fiksa på)

Spillet tar for seg europeisk historie fra 1600 tallet til tidlig 1700.

Et klassisk RTS, med base bygging, resource høsting.

Det som gjorde spillet unikt i 2000 gjør det egentlig ganske unikt i dag også. Mens i age of empire løp man rundt med hærer på 100 soldater. Kan enkelt enheter bli på 120 mann i dette spillet.

Hver gruve starter med plass til 5 arbeidere. Men etter hvert som du oppgraderer de blir det til slutt plass til 99 arbeidere i hvert gruve.

På 1600 tallet er skytevåpen mindre effektive (og musketerer tar lang tid å trene. Når man kommer til 1700 tallet blir musketerer raske og lage og med research veldig farlige.

For å lage en enhet må man ha et gitt antall soldater og en offiser og en trommer. Jo flere soldater du har jo større kan enheten bli. Minste enheten er 39, så 72, 96 og til slutt 120. Kavaleri enheter er alltid 40.

Resources er: tre, korn, stein, gull, jern og kull. Du bruke opp mat. Så jo større hæren din er. Jo flere folk må du ha til å høste mat. Kull brukes også når man skyter. Går du tom for korn. Begynner folka dine å daue. Går du tom for kull kan ikke folka dine skyte. Har du leiesoldater og du går tom for gull. Vil de begynne å drep folka dine

Var vist en del nasty bugs i starten. De fleste men ikke alle er tatt hånd om.

Du har 6 kampanjer. Random map for skirmish og så klart multiplayer.

Er vist flere veteraner fra originalen som nå utsletter alt de møter er online. Da balansen er nesten klin lik originalen.

Du har tydeligvis zerg land som er perfekte for tidlig rush men så sliter pga mangel på oppgradering (noen land er stuck på 1600 tallet)

Andre land er perfekte for lengre spill(prøysen skal vist være nær uslåelig i lenge spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det maps i dette spillet hvor man starter på forskjellige øyer ? Og er det noe mulighet for treaty sånn at man ikke kan angripe med en gang osv ? Er utrolig glad i Age of empires men litt usikker på dette enda.

I skirmish og multiplayer kan du sett "freds tid" på alt fra 5 minutter til over en time.

Ja du har øyer/kontinenter/middelhav

MEN! akkurat nå funker ikke aien på dette (de greier ikke sette tropper på båter og føre de over vann. (Dette er ikke et problem i multiplayer)

Så om du foretrekker å bare spille på slike brett. Bør du vente noen uker, så skal det være fiksa.

Jeg prøvde meg på 45 minutters fred mot nest vanskeligste fienden (og med en million ressurser fra starten av)

Det var ikke lurt. Jeg hadde såhvit fått ca. 300 soldater klare. Fienden hadde ca. 1500!

Lenke til kommentar

Noen bilder.

En lite om del av min lille hærcossacks%20army_zps3xmkw6vb.jpg

Man kan zoome i denne nye versjonen

cossacks%20zoom_zpskcpgkrbv.jpg

Alltid likt skyte animasjonene i cossacks spillene. Og de er flotte hær også.

cossacks%20kill_zpsvrzd19da.jpg

De angriper meg med katolske prester. Som protestantiske sender jeg de til helvete.

cossacks%20%20kill%20prest_zpswtyvembq.j

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Kjøpte dette i gledesrus over endelig å få det orginale spillet i dagens kvalitet.

Etter en haug med buggs som gjorde at jeg ikke engang kom forbi options så var det rett inn og be om pengen tilbake.

Utrolig skuffet! Hvordan kan dem gi ut noe så buggete??

Kanskje jeg prøver det igjen om et års tid, men vi får se.

Synes også dem kunne fikset litt på grafikken som at artilleri mangler mannskap ja.

Lenke til kommentar

Kjøpte dette i gledesrus over endelig å få det orginale spillet i dagens kvalitet.

Etter en haug med buggs som gjorde at jeg ikke engang kom forbi options så var det rett inn og be om pengen tilbake.

Utrolig skuffet! Hvordan kan dem gi ut noe så buggete??

Kanskje jeg prøver det igjen om et års tid, men vi får se.

Synes også dem kunne fikset litt på grafikken som at artilleri mangler mannskap ja.

Veldig rart. Funket fint her etter mange timer spill, men sikkert veldig individuelt.

Mitt største problem hittill er at lobbyen på multiplayer er veldig utdatert og gir lite info. Forhåpentligvis kommer dette seg, men utrolig gøy å spille "oldschool" RTS igjen. 

Lenke til kommentar

Fantastisk spill! Må vel skaffe meg den "nye", ja :)

Er det mer lik "original" eller toer da?

Som  herzeleid sa, dette  er en  remake  av 1neren og   har ikke noe med 2eren  å  gjøre.

Folk  driver å håper på(meg inkludert)  at de vil bruke  denne cossacsk 2 som en  "platform"  så vi  kan få Cossacks  2 og ikke minst American  Conquest som  expantion   pakker. 

Allerde kommer det flere  DLCer som skal legge til det som mangler fra Cossacks Back  to war, expantion  pakka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...