Gå til innhold

Asus RT-AC3200 problemer.


Footy

Anbefalte innlegg

gikk nylig til innkjøp av en RT-AC3200 i håp om å bedre dekningen og hastigheten på det trådløse nettverket i leiligheten.

I forhold til "dekningen" er jeg ikke imponert, men den er bedre enn forrige og jeg har ikke lengre "hull" i leiligheten der jeg ikke klarer å komme meg på mitt eget nett.

 

Stabilitet er der jeg sliter.

Rutern er satt opp med anbefalte innstillinger og med smart connect enabled.

Nettbrett blir støtt og stadig frakoblet det trådløse (gjelder både android og apple produkter) og en er nødt til å gå inn på tilgjengelige nettverk å trykke manuelt for å koble seg til igjen.

Alle enheter er satt til å koble seg opp automatisk... noe de gjøre i 85% av tilfellene... men de siste 15%....vel, la oss bare kalle det vanvittig irriterende..

 

 

Noen tanker på hvorfor dette skjer?

(dette skjedde aldri med den gamle) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter absolutt forslaget om Merlin firmware.

 

Er det sjekket om det er nabonettverk som forstyrrer? Hvis man bor i blokk er det stor sjanse for slike problemer. Bruk f.eks WiFi Analyzer eller inSSIDer for så sjekk nabonettverkene og finne kanaler med minst annen trafikk. Kan også sjekkes med Site survey under Trådløs, men den funksjonen er vel bare i Merlin firmware.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Hvis Kanal står på automatisk, så er det da bare å klikke på feltet eller nedtrekksknappen til høyre for feltet for å velg noe annet. Hvis kanal 1 og 2 er i bruk, så legg deg f.eks på kanal 11.

det er det jeg mener... det går ikke å velge annet en "auto".

trykker en på nedtrekksknappen er det bare auto jeg kan velge fra

Lenke til kommentar

Var ikke obs på Smart Connect. Kanskje den ikke er så smart... Hva skjer hvis man slår av Smart Connect, setter egne valg på kanaler og slår på Smart Connect igjen? Er Smart Connect så smart at valgene beholdes eller tror den at den er smartere enn brukeren og endrer kanaler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...