Footy Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 gikk nylig til innkjøp av en RT-AC3200 i håp om å bedre dekningen og hastigheten på det trådløse nettverket i leiligheten. I forhold til "dekningen" er jeg ikke imponert, men den er bedre enn forrige og jeg har ikke lengre "hull" i leiligheten der jeg ikke klarer å komme meg på mitt eget nett. Stabilitet er der jeg sliter. Rutern er satt opp med anbefalte innstillinger og med smart connect enabled. Nettbrett blir støtt og stadig frakoblet det trådløse (gjelder både android og apple produkter) og en er nødt til å gå inn på tilgjengelige nettverk å trykke manuelt for å koble seg til igjen. Alle enheter er satt til å koble seg opp automatisk... noe de gjøre i 85% av tilfellene... men de siste 15%....vel, la oss bare kalle det vanvittig irriterende.. Noen tanker på hvorfor dette skjer? (dette skjedde aldri med den gamle) Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Hvilken firmware bruker den? Smart Connect har blitt litt mer "refined" i de siste oppdateringene. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) Hvilken firmware bruker den? Smart Connect har blitt litt mer "refined" i de siste oppdateringen 3.0.0.4.380_3479 får også beskjed om at dette er siste versjon Endret 2. oktober 2016 av Footy Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) Det stemmer det. Evt. kan du prøve ut Merlin. Den bruker jeg på min AC3200 ihvertfall, sammen med smart connect uten noen større problemer. Evt. så kan det også være verdt et forsøk å resette ruteren. Endret 2. oktober 2016 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) Støtter absolutt forslaget om Merlin firmware. Er det sjekket om det er nabonettverk som forstyrrer? Hvis man bor i blokk er det stor sjanse for slike problemer. Bruk f.eks WiFi Analyzer eller inSSIDer for så sjekk nabonettverkene og finne kanaler med minst annen trafikk. Kan også sjekkes med Site survey under Trådløs, men den funksjonen er vel bare i Merlin firmware. Endret 2. oktober 2016 av Mr D Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 reset er prøvd uten hell.. Kan prøver Merlin... Like lett å sette opp? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Merlin ser helt lik ut og har samme oppsett, men er forbedret og har flere funksjoner. Har du sjekket om du har nabonettverk som forstyrrer? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Merlin ser helt lik ut og har samme oppsett, men er forbedret og har flere funksjoner. Har du sjekket om du har nabonettverk som forstyrrer? det er totalt 3 nettverk innen rekkevidde. er forstyrrelse fortsatt et tema da? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 det er totalt 3 nettverk innen rekkevidde. er forstyrrelse fortsatt et tema da?Kan være det hvis de ligger på samme kanal eller en nær kanal. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 har flasha til Merlin, og kjørt en site survey.. Men site survey hjelper lite når jeg ikke finner ut hvilken kanal jeg er på selv... nå er jeg grønn Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Det finner du jo under Trådløs -> Generelt -> Kanal (ca midt på siden). Pass på at du øverst velger innstillinger for 2,4GHz eller 5GHz. Ellers er f.eks WiFi Analyzer for Android veldig fin som viser nettverkene grafisk. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 jeg er på kanal 1, 36 og 100... kanal 1 er det 2 andre som også bruker...Rutern står i auto på kanaler og jeg får ikke valgt annet... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Hvis Kanal står på automatisk, så er det da bare å klikke på feltet eller nedtrekksknappen til høyre for feltet for å velg noe annet. Hvis kanal 1 og 2 er i bruk, så legg deg f.eks på kanal 11. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Hvis Kanal står på automatisk, så er det da bare å klikke på feltet eller nedtrekksknappen til høyre for feltet for å velg noe annet. Hvis kanal 1 og 2 er i bruk, så legg deg f.eks på kanal 11. det er det jeg mener... det går ikke å velge annet en "auto". trykker en på nedtrekksknappen er det bare auto jeg kan velge fra Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Ja, med Smart Connect på så får man ikke valgt noen andre kanaler. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Var ikke obs på Smart Connect. Kanskje den ikke er så smart... Hva skjer hvis man slår av Smart Connect, setter egne valg på kanaler og slår på Smart Connect igjen? Er Smart Connect så smart at valgene beholdes eller tror den at den er smartere enn brukeren og endrer kanaler? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Bare en måte å finne ut av det på =) Men jeg tviler på at den lar være å styre med kanaler... Lenke til kommentar
Footy Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 nope... den kobler seg automatisk tilbake til side prefererte kanaler Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Ja, jeg har en utfordring med det selv da jeg har en Nexus 10 som ikke liker 5GHz kanaler under 140. Smart Connect kjører kun med 36 og 100. Så Nexusen er dømt til 2.4GHz. Ikke at det er et *stort* problem, men ser utfordringen. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 da er merlin utprøvd i noen dager... like ustabilt. rart detta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå