Iago333 Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Hei, skjermen går i sort hele tiden, men alt annet funker tror jeg når jeg avinstallerer grafikkdriveren. Har prøvd mange forskjellige gamle og også nyeste driver, men med samme resultat. Har også prøvd å reinstallere windows 7 flere ganger på forskjellige harddisker. SSD og "vanlig HD" av eldre og nyere dato. Mistenker da at skjermkortet har tatt kvelden: GeForce GTX 560 TI. Har noen forslag på evnt. hvilket billig skjermkort jeg kan kjøpe som erstatning? Maskinen er selvbygget av en kompis som har peiling, har oppgradert den et par ganger allerede, og har allerede bestilt ny stasjonær, men tenkte at jr. kan få denne, hvis jeg får den til å funke. Her er resten av info fra dxdiag: Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_rtm.101119-1850) Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: MSI System Model: MS-7681 BIOS: BIOS Date: 07/13/11 11:09:48 Ver: 04.06.04 Processor: Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz Memory: 8192MB RAM Available OS Memory: 8160MB RAM Page File: 1235MB used, 15083MB available Windows Dir: G:\Windows DirectX Version: DirectX 11 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode Setter stor pris på forslag! :-) Endret 1. oktober 2016 av Iago333 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Hei, skjermen går i sort hele tiden, men alt annet funker tror jeg når jeg avinstallerer grafikkdriveren. Har prøvd mange forskjellige gamle og også nyeste driver, men med samme resultat. Har også prøvd å reinstallere windows 7 flere ganger på forskjellige harddisker. SSD og "vanlig HD" av eldre og nyere dato. Mistenker da at skjermkortet har tatt kvelden: GeForce GTX 560 TI. Har noen forslag på evnt. hvilket billig skjermkort jeg kan kjøpe som erstatning? Maskinen er selvbygget av en kompis som har peiling, har oppgradert den et par ganger allerede, og har allerede bestilt ny stasjonær, men tenkte at jr. kan få denne, hvis jeg får den til å funke. Her er resten av info fra dxdiag: Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_rtm.101119-1850) Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: MSI System Model: MS-7681 BIOS: BIOS Date: 07/13/11 11:09:48 Ver: 04.06.04 Processor: Intel® Core i7-2600K CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz Memory: 8192MB RAM Available OS Memory: 8160MB RAM Page File: 1235MB used, 15083MB available Windows Dir: G:\Windows DirectX Version: DirectX 11 DX Setup Parameters: Not found User DPI Setting: Using System DPI System DPI Setting: 96 DPI (100 percent) DWM DPI Scaling: Disabled DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode Setter stor pris på forslag! :-) Har du prøvd med en annen skjerm ? For det er greit og utelukke de fleste problemene. Prøv med en annen skjerm, se om den også går i svart. Om den også gjør det så kan det være grafikk korttet som du sier, hvor mye er du villig til og bruke på nytt kort ? Lenke til kommentar
Iago333 Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Får ny skjerm på mandag og skal teste med den, men mistenker at det er noe annet da maskinen også restarter av og til og får da beskjed om at det har skjedd noe alvorlig, vil du bruke safe mode? Osv. Så noen ganger fryser det og må restarte etter å ha startet opp et spill, og noen ganger går skjermen i svart og jeg kan høre lyd. For en uke siden spilte jeg D3 i mange timer før det plutselig klikket igjen. Det kan også skje ved vanlig surfing på nett. Lenke til kommentar
Iago333 Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Ønsker å bruke minst mulig på nytt skjermkort. Dvs noen noen få hundrelapper :-) Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Ønsker å bruke minst mulig på nytt skjermkort. Dvs noen noen få hundrelapper :-) Få hundrelapper ? :S Da får du ikke nytt skjermkort Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 (endret) GTX 560 Ti yter ca på linje med GTX 750 Ti som du får tak i nytt i dag for ca 1100 kr og opp (men ikke finn på å kjøpe dette all den tid RX 460 er markant bedre og koster fra ca 1200 kr). Skal du ha et skjermkort som takler spill til noen få hundrelapper må du nødvendigvis bevege deg inn på bruktmarkedet, hvor det er mange feller å gå i. Skal du bare ha et skjermkort som gir bilde på skjermen kan du strengt tatt plukke hva som helst med PCI-e-tilkobling. edit: Alternativt kan maskinen din være verdt en liten slump på bruktmarkedet selv uten skjermkort, forutsatt at alt virker som det skal - og spesielt om du har hovedkort med Z-brikkesett som støtter overklokking. Merk også at om du kjøper brukt grafikkort kan det være veldig vesentlig å vite hva slags strømforsyning som står i maskinen. Får du tak i f.eks. et brukt GTX 680 kan det være en veldig fin oppgradering til under tusenlappen, men du bør ikke finne på å forsøke det på en 5 år gammel 450W strømforsyning av typen billig. Når du får den nye maskinen du har bestilt kan du vurdere å teste grafikkortet den kommer med i den gamle maskinen for å bestemme om det er grafikkortet som er feilkilden eller ei. Her er et par kandidater fra bruktmarkedet som ser noenlunde ålreite ut til ikke over tusenlappen: https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40152 https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40341 https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40211 https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40250 https://www.tek.no/bruktmarked/annonse/40286 Endret 2. oktober 2016 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå