RandiA Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Oktoberfest 2016 - RandiA - 45mm f/2.8 Bruker: RandiAObjektiv: Panasonic Leica 45mm f/2.8 MacroDeltakernivå: Pingle Tema: Høsttegn - nært på - og litt annet 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Bilde 1 – 1.Oktober: Det er høst men roser blomstrer fortsatt (L.D.Braithwaite - Austin) Exif: 1/100 - f/3.5 - ISO 500 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Bilde 1 – 1.Oktober: Det er høst men roser blomstrer fortsatt (L.D.Braithwaite - Austin) Exif: 1/100 - f/3.5 - ISO 500 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt: En spesiell oktober i år, ikke ofte at rosene er så fine på denne tiden. Dette var et flott eksemplar av en David Austin-rose, men jeg lurer på om jeg ikke lilkte 'Kyss meg over gjerdet' endra bedre. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Bilde 1 – 1.Oktober: Det er høst men roser blomstrer fortsatt (L.D.Braithwaite - Austin) En spesiell oktober i år, ikke ofte at rosene er så fine på denne tiden. Dette var et flott eksemplar av en David Austin-rose, men jeg lurer på om jeg ikke lilkte 'Kyss meg over gjerdet' endra bedre. Enig med deg at de rufsete gule er fine, Jorun - og veldig lang blomstringstid har de også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Bilde 2 – 2.Oktober: Gerbera - blomstring fra april og nesten til jul Exif: 1/200- f/3.2 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Bilde 3 – 3.Oktober: Voll Studentby - arkitekturen ble bedre enn forventet Exif: 1/640 - f/6.3 - ISO 160 Exposure Compensation: 0.33 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt - En strålende høstdag: Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Lurte på hvordan du får til så flott Gerbera, men glasshus forklarer mye. Flotte blomster jeg aldri har fått til. Heftig bilde av Voll studentby, men jeg lurer på om arkitektene har godkjent det digre Shell-skiltet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Lurte på hvordan du får til så flott Gerbera, men glasshus forklarer mye. Flotte blomster jeg aldri har fått til. Heftig bilde av Voll studentby, men jeg lurer på om arkitektene har godkjent det digre Shell-skiltet. Jeg har vært flink til å plukke bort vissent på de der, og da har de greid seg bedre - klippet ned noe også, og vann i ytterpotten - de tåler ikke å tørke. Og ja, skilt kan være skjemmende - men her ble det vel noe overdimensjonert fra der jeg stod. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Fine blomsterbilder de to første, og stilfull arkitektur i bilde 3! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Tøfft bilde av den barske arkitekturen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Tøfft bilde av den barske arkitekturen. Fine blomsterbilder de to første, og stilfull arkitektur i bilde 3! Takker for kommentarer - var litt spent på den arkitekturen der da de holdt på å sette opp byggene, men jeg synes det ble stilrent og bra - de fortjente et foto. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Er nok tilbøyelig til å være enig med Jorun når det gjelder bilde 1. Jeg synes i hvert fall at de gule kronbladene kom bedre til sin rett på grunn av belysningen. Et vell av detaljer i Gerberaen. Men blomstring fra april til jul, blir aldri planter slitne eller? Flotte ruter og linjer i Voll Studentby. Jeg synes faktisk Shell-skiltet gjorde seg rent fotografisk som en kontrast til fargene i bygget bak, samtidig en gjentakelse av de strenge firkantede formene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 Takker for konstruktive kommentarer, k.n.b - shell-reklamen ble kanskje en god fargekontrast ja - du er flink til å se ting fra den positive siden. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Flott å se blomsterbilder så sent på året. Voll studentby minner litt om en Legoby fra 80-tallet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Flott å se blomsterbilder så sent på året. Voll studentby minner litt om en Legoby fra 80-tallet Takk for kommentar - det blir vel snart slutt på blomstringen nå, men rosene kan være tøffe helt frem til adventstider - Den arkitekturen og fasadene er litt lego-aktige ja. Det har du rett i. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Bøker ligger over alt hos meg, de fleste lest, noen uleste. Bilde 4 – 4.Oktober:Bøker-Bøker er fint å ha utover høsten Exif: 1/15 - f/2.8 - ISO 1000 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt: Endret 5. oktober 2016 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Trodde du bare brukte lydbøker, jeg? Du har en fordel med papirutgavene, de kan fotograferes, ikke like morsomt å ta bilder av Kindle, men lettereå holde orden i bokhyllen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Trodde du bare brukte lydbøker, jeg? Du har en fordel med papirutgavene, de kan fotograferes, ikke like morsomt å ta bilder av Kindle, men lettereå holde orden i bokhyllen. Det meste av lesingen er nok lyd ja - men jeg safer "dobbelt" ofte - når jeg omtaler en bok så må jeg ofte sjekke skrivemåte av navn og diverse - som du ikke får med deg i lyd. (Begrenser papirutgaver, for jeg har ikke mer plass til dem) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Bilde 5 – 5.Oktober: Eple fra Eplehaven må være med i Oktoberfesten Exif: 1/60 - f/3.2 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2016 Del Skrevet 6. oktober 2016 Jeg ser at vi ikke har de samme uleste bøkene liggende, men det skulle vel mye til.Everest av Odd Harald Hauge er nok en bok jeg kunne tenke meg og lese. Det eplet så særdeles fristende ut mot den knall grønne bakgrunnen. Er ikke innhøstningen over ennå? Enda mer knallfarger i spoileren. Lurte først på om det var rognebær, men bladene på treet stemte ikke helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå