Gå til innhold

Windows 10: Trådløst tastatur mister tilkobling etter oppdatering

Anbefalte innlegg

Etter at den nyeste større oppdateringen til Windows 10 startet å komme ut forrige uke eller noe slikt, så sluttet mitt Logitech K380 Bluetooth tastatur å være tilkoblet til PCen. Jeg får den tilkoblet igjen hvis jeg fjerner den og tilkobler den igjen, men neste gang jeg starter maskinen så er det borte igjen.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Det er egen USB bluetooth dongle som jeg måtte bruke, da Logitechen ikke kom med egen, og PCen ikke har Bluetooth innebygd.

EDIT: Ser nok ut til at enkleste løsning er en Xbox One kontroller og adapteren.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-135366

To løsninger ser jeg for meg:

1) Endre strømstyring:

Under strømstyring kan du endre profilen slik at ønskede enheter ikke inngår i strømsparing. Du kan også sette profilen slik at strømsparing ikke brukes i det hele tatt.

2) Oppdater bluetooth driveren:

a) Velg Device manager

b) View og så hidden icon

c) Utvid Bluetooth

d) Finn Bluetooth generic adapter og oppdater denne

Lenke til kommentar

Det virker som den også detter ut av kontakt når tastaturet har ligget ubrukt en stund, og går i "dvale" modus, så får den ikke kontakt igjen.

Bruker ingen form for strømsparing på PCen. Ren stasjonær PC, hvor alt av hvilemoduser er slått av, og skjermen heller ikke skrus av når den har vært inaktiv lenge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

Det virker som den også detter ut av kontakt når tastaturet har ligget ubrukt en stund, og går i "dvale" modus, så får den ikke kontakt igjen.

Bruker ingen form for strømsparing på PCen. Ren stasjonær PC, hvor alt av hvilemoduser er slått av, og skjermen heller ikke skrus av når den har vært inaktiv lenge.

Prøvde du dette også?:

2) Oppdater bluetooth driveren:

a) Velg Device manager

b) View og så hidden icon

c) Utvid Bluetooth

d) Finn Bluetooth generic adapter og oppdater denne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...