Broseen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Har en sak jeg håper noen kan hjelpe meg med. Sliter med dårlig rekkevidde på WiFi, og vurderer div løsninger. Kan noen forklare meg hvordan produktene til Apple fungerer. Er det en ruter som tilkobles line fra leverandør, eller kan de også fungere som "range extender?" Er det et greit valg selv om man ikke utelukkende har Apple produkter? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 >kan de også fungere som "range extender?" Ja >Er det et greit valg selv om man ikke utelukkende har Apple produkter? Jeg har vanskelig for å anbefale deg en slik nå som Asus RT-AC68U koster 1295 på din lokale Expert. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Har en RT-AC 66U. Vet ikke hvor stor forskjellen er, men det er 3 etasjer i boligen. Har sett litt på Netgear Nighthawk Extender. Mulig det er den beste løsningen. Er litt skeptisk til Apple, ettersom den er lite fleksibel med tanke på innstillinger. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 En extender er aldri den beste løsningen. Enten flytt ruteren til midten av boligen (hvis det ikke er veldig stort hus) eller sett opp AP (tilgangspunkt) med kablet tilkobling til ruter. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Nighthawk må vel være noe bedre enn pluggbare extendere til et par hundrelapper? Er det en slik du mener? Krever det mye endringer av innstillinger/konfigurasjon? https://www.dustinhome.no/product/5010889400/unifi-ap-ac-lite?utm_campaign=tradedoubler&utm_source=tradedoubler&utm_medium=affiliate Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Det er en veldig bra løsning, men går vel under proffutstyr og annet oppsett enn vanlig hjemmeutstyr. Tenkte med på å sette opp en vanlig ruter som AP. RT-AC 66U o.l. er veldig grei til sånt. Men var litt kjapp istad, Netgear Nighthawk Extender kan også settes opp som kablet AP. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Kan den? Det er ikke et alternativ å flytte 66U, men jeg kan få til kablet forbindelse til en Nighthawk midt i boligen. Jeg trodde ikke det var mulig med kablet forbindelse til extender uten å være pro :-) Er Nighthawk et bedre/enklere alternativ for en gjennomsnittlig bruker? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Install the EX7000 as an Access Point Men til den prisen kan man istedenfor kjøpe en RT-AC68 og sette den som AP. Eller enda bedre; bytte om og sette RT-AC66 som AP og RT-AC68 som ruter. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Uten at det blir for vanskelig med innstillinger o.l? Er en normal bruker, har litt kjennskap til oppsett av ruter, men googler meg til det meste. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Det der kan jeg få til :-) Tror jeg da går for Asus RT-AC68U i teknisk rom, og flytter 66U til en bod midt i boligen. Jeg har en switch i denne boden (kablet forbindelse til PS4, TV bokser osv) men regner med at det går greit, eller at jeg evt finner en løsning. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Er denne switchen koblet til Asus'en i dag? Da kan du bare koble opp nytt aksesspunkt på denne switchen. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 2. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2016 Ja, så da kan jeg bare koble til 68U på switchen? Ikke noe problematisk med at det går via switch? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Absolutt ikke, det er jo jobben til switchen å koble ethernetdingser sammen. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 16. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2016 Til evt. andre som vurderer produkter i denne tråden: Tilbudet på Asus forsvant, så det ble en Netgear Nighthawk EX7000. Bruker kabel frem til denne - plassering midt i boligen. Endelig har jeg stabil WiFi med svært god dekning. Kan ikke sammenliknes med tidligere løsning, dvs Asus 66U i 1 etg (svakstrømskap med åpen dør) og en rimelig Zyxel extender midt i boligen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå