Sir Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 I Norge er vi så godt beskyttet av loven at fagforeninger nesten ikke er noe vits. Jeg jobber i utlandet, i et så kalt "økonomisk fritt land", og skulle gjort omtrent hva som helst for å få lov til å organisere meg med mine kolleger. Det er ikke mye fritt om man ikke kan organisere seg. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 4. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2016 (endret) Jeg er selvsagt ikke imot at en kan organisere seg, men vi er vel inne i en utvikling der tradisjonell fagorganisering får mindre relevans. Dette gjelder for tiden mer i andre eland enn i Norge, men jeg tror vi kommer etter. Og dersom dette er sant - så påvirker dette diskusjonen om sosial sikkerhet. Nå diskuteres bare "forbedringer" av NAV for å hjelpe folk ut i arbeidslivet eller ta vare på taperne. Får man ikke en diagnose - så er vel sosialstøtten nå knappe 6000 kroner/mnd ? Jeg synes det burde være nærmere det dobbelte. Det skulle forøvrig tatt seg ut at Jens Stoltenberg ble satt under administrasjon av en NAV-ansatt. Kanskje han kunne tvinges av en NAV-ansatt til å gjøre meningsløse ting i kommunen for ikke å sulte :-) Bære stein frem og tilbake over gata? :-) Noen argumenterer i fult alvor at en bør ha slik "jobbgaranti" i stedet for dagens NAV-løsninger eller ubetingede minstebeløp. Endret 4. oktober 2016 av lada1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå