Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Gamlebyen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hei Gunnar Det er ikke så ofte jeg orker å bale med stativ jeg heller, men jeg har et lite et som går i sekken. Må ha det hvis jeg skal være så heldig å komme ut for nordlyset. Her synes jeg det tilførte bildet en ekstra dimensjon at menneskene er i bevegelse mens resten står stille. Bildet er kanskje litt knapt på venstresiden, men tenker at det er fordi du lener deg mot muren? Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Meget bra bilde Gunnar, det likte jeg godt ? Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Hei Gunnar Det er ikke så ofte jeg orker å bale med stativ jeg heller, men jeg har et lite et som går i sekken. Må ha det hvis jeg skal være så heldig å komme ut for nordlyset. Her synes jeg det tilførte bildet en ekstra dimensjon at menneskene er i bevegelse mens resten står stille. Bildet er kanskje litt knapt på venstresiden, men tenker at det er fordi du lener deg mot muren? Takk Helene! Jeg støttet kameraet mot muren og måtte derfor kutte til kvadratisk format. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Meget bra bilde Gunnar, det likte jeg godt ? Takk for det! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Her har du noe til felles med meg - du liker å ta bilder gjennom høl. Du kunne jo ikke jage bort disse som befinner seg ved utgangen portalen her heller selv om nok bildet hadde vært bedre uten. Nå kjenner jeg jo ikke kameraet ditt, men vet jo at moderne kameraer gir muligheter til ISO både 3000 og noen 6000 og mer så her kunne du antagelig kompensert ved å øke ISO hvilket jeg har brukt en del bl.a.inne i dunkle kirkerom. Apropos kirker så visste jeg ikke at Kochiol Mariaski som den heter på polsk, men sikkert bokstavert feil her, var en basilika. Trodde faktisk det var en katedral. Men det er jo 44 år siden jeg besøkte den. Sjekket litt og fant at den er ombygd fra gotisk kirke til basilika på slutten av 1300 tallet. Roar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Takk for det Roar. Mitt speilløse Samsung er ikke så godt på høy ISO. Både kamera og opptikk er av det billige slaget. Jeg er ikke av den typen som må ha det siste og beste - for meg er det gleden ved å ta bilder som teller. Imponerende denne St. Maria - basilikaen som ikke kommer til sin rett her. Jeg ser den ofte rager over Tekstilhallen på bilder fra den Markedsplassen. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 "store" falt ut foran Markedsplassen. God helg! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Legger merke til det gode utsnittet her hvor både for- og bakgrunn teller. Fint avstemt lys. 4s lukkertid kan forsvares ut fra hensikten i din komposisjon. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Takk for hyggelig kommentar Ragnar! God fotohelg! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Et fint kveldsbilde. Er ikke glad i stativ selv, da gjelder det å gjøre det beste ut av det Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Takk for det Eva! Litt oppfinnsomhet må til når man reiser med lommekamera. Det går jo litt ut over kvaliteten, men det holder for meg. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg