Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lekkasje i bil VW Passat

NSR-98

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen seier, har eg problem med lekkasje i min VW Passat 1998 mod (sedan). Bilen står parkert utendørs. Det som skjer er at det lekker vatn inn på høgre side (passasjerside). Bilen har ikkje vert brukt på et par dager dvs at det lekker inn sjølv om den står i ro. Har regna ganske kraftig dei siste dagane. Utifrå det eg har funne ut av hittil tyder det på at lekkasjen kjem frå pakningslista på passasjerside fremme. Nokon som har tips til "tettemasse" som kan brukes til å fikse slike problem?

Evnt andre som har hatt liknande problem, som har tips og erfaringer å komme med?

Alle svar blir satt pris på! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min bil var det membranen mellom dørpanelet og døra som lakk. Kjøpte en liten tube med noe kjøkkensilikon på BIltema og tetta med. Har ikke lekt siden. Det er 6 år siden nå.

Membran, er det fuktsperra du meiner? Var dette på en Passat? :)

Lenke til kommentar

Om det formodning ikke skulle være døren, så sitter det en gummiplugg under batteriet (under alt løvet som har samlet seg der:-)

Denne kan fjernes helt, bare dytt den ned så forsvinner den av seg selv uten å gjøre noen skade (faktisk en aksjon/kampanje på å gjøre dette på disse bilene fra VW sin side)

Dette kan føre til at vannkassen fyller seg med vann, når dreneringene ikke fungerer/er tette med løv.

For når denne har fylt seg opp nok, så vil tilslutt vannet renne inn i kupéen og gjerne via pollenfilteret på passasjersiden.

Men som de andre skriver, døren er stedet å starte, samt at Tec7 evt. Sikaflex er "verktøyet" for å få det tett:-)

Du bør også løsne gulvtrekket, samt få løftet dette opp litt for å avklare om det er veldig fuktig/vått under der. Tørkes enklest med en avfukter i kombinasjon ned en varmevifte i bilen.

Anbefaler deg å gjøre det. I hvert fall om det er ille, det er mange av disse bilene med mugg i gulvteppet!

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar

Etter litt meir nøyaktig feilsøking kan det sjå ut som at det kjem frå døra. Drypper ut av døra innsida av døra. Så då blir det å sjekke mebranen mellom dørpanelet og døra som sedsberg tipsa om, og evnt sjå om dreneringshulla i bunnen av døra er tett. Takker for alle tips! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...