Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det så mye kvinnehat her inne?

Anbefalte innlegg

Latterliggjøring? Det var enighet om at jenter puler pga samme ting som menn og at det er helt greit. Jeg tolket spørsmålet litt som "det er rart at jenter puler rundt", prøvde ikke å latterliggjøre sånn sett.

Skjønner at det kan tolkes slik når du poengterte det. Håper selv94 ikke så som latterliggjøring :(

Svaret til en ny bruker er ikke velkommen til forumet, men: "herregud for et dumt spørsmål" og 33 likes

Kall det hva du vil, men jeg synest det grenser til kvalm mobbing.

Joa ser den, men nå er et forum basert på tekst og man mister kroppsspråk og ansiktsuttrykk. Mobbing er erting/ plaging over tid eller utestenging, jeg prøvde ikke på noen av delene. Fra min side så var det en uskyldig kommentar som var formulert på en "oppgitt måte" fordi jeg, som sagt, tolket det dithen at TS syntes det var feil eller rart at kvinner puler rundt. Har vært diskusjoner om hvorfor jenter har sex før og de fleste synes ikke det er noe stort problem at jenter koser seg, det er antagelig grunnen til alle +1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes svaret var morsomt. Trykker ikke +1 for å mobbe noen. Spørsmålet var ikke dumt som i uvitende. Jeg tenkte mer at det lå noe fordømmende bak det.

Hva var det som var så morsomt med å skrive "herregud for et dumt spørsmål" til det spørsmålet? Leste du hele spørsmålet hennes før du trykket +1, eller hang du deg bare på de andre som trykket +1 ?
Nå trykte jeg faktisk aldri +1, men jeg synes svaret passet spørsmålet.. Jeg synes fremdeles at spørsmålet lyser fordømmelse. 21-22 år er heller ikke det jeg ville kalle "en ung jente" i denne sammenheng. 21-22 år er en ung kvinne.

Jeg gikk ikke ut ifra at det var en jente/kvinne som stilte spørsmålet, så å kalle det kvinnehat blir litt søkt.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Jeg synes svaret var morsomt. Trykker ikke +1 for å mobbe noen. Spørsmålet var ikke dumt som i uvitende. Jeg tenkte mer at det lå noe fordømmende bak det.

Hva var det som var så morsomt med å skrive "herregud for et dumt spørsmål" til det spørsmålet? Leste du hele spørsmålet hennes før du trykket +1, eller hang du deg bare på de andre som trykket +1 ?
Nå trykte jeg faktisk aldri +1, men jeg synes svaret passet spørsmålet.. Jeg synes fremdeles at spørsmålet lyser fordømmelse. 21-22 år er heller ikke det jeg ville kalle "en ung jente" i denne sammenheng. 21-22 år er en ung kvinne.
Kan du forklare hva som er så fordømmende? Jeg tolker det som nyskjerrighet på hva andre mener om saken.

"Ligge rundt" er ikke akkurat positivt vinklet.

Hun (?) forslår også at jenter gjør det for å booste selvtilliten. Er vel mer kvinnehat i seg selv i det innlegget enn å synes at spørsmålet er dumt.

Lenke til kommentar

Innlegg med overdreven quoting, aka pyramidebonanza, er redigert for å forkorte lengden på posten. Quoting er bra for å vise hvem dere siterer men pass på at det ikke blir overdreven bruk av denne funksjonen. Det er ikke nødvendig at folk får slitasjeskader på scrollefingeren for å komme frem til det dere har skrevet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke TS, men blir litt småforbannet når du må ty til løyn og usannheter for å forsvare deg. Og da blir det også personlig for meg. Du lyver for å vinne over mine argumenter.

Nå får du gi deg.

Jeg kan gi meg, men det burde være et minimum at man ikke fordreier fakta og holder seg til sannheten.

Lenke til kommentar

Har ikke oppfattet at det er noe kvinnehat her på forumet.

Et forum blir slik at det alltid vil være en eller annen tastaturtøffing som skal jekke seg opp for å øke selvtilliten, enten du er mann eller dame.

"Herregud for et dumt spørsmål" er selvsagt en ganske umoden måte å si ting på, det er helt sant. Men husk nå det jenter, online communities består av mange som er stor i kjeften, så nøkkelen er å lære seg hvor man skal bruke energien.

Bruk rapportknappen om det kommer en selvsentrert kjekkas som skal vise vokabularet sitt. Slik er sjansen større for at vedkommende må oppføre seg bedre.

Husk at slike personer ofte har mye psykisk bagasje å bære på, og utagerer ofte online for å føle seg bedre.

Endret av Enlightened
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hoved problemet med tekst er at det er mangel på følelser, og det mest upopulære faget på videregående er dikttolkning og norsk. Er det rart at alt blir feil tolket? ^^

Uansett. Jeg føler ikke at det er noe spesielt kvinnehat på dette forumet. Jeg ser at det er mye fordommer og flere kommentarer som kan misstolkes som negative, men de kan likegodt være humor. Så jeg ser egentlig ikke hvor dette med mobbing, og andre ting kommer inn. Jeg føler at det er egentlig bare mangel på perspektiv, og at en leser og tolker ting i generelt negativ retning.

og fordommer trenger ikke å være negativt. Det kan bare bety mangel på kunnskap, og det må jo være greit. Jeg lider av mangel på kunnskap selv liksom. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...