AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Ja...? Syns det nesten er verre enn KG på noen punkt. Jeg har ikke tid til å finne eksempler, men det er nok mange som skjønner hva jeg vil frem til. Om en kvinne gjør noe feil skal hun hetses, tråkkes på og ikke samles på, mens om en mann gjør noe feil så er det enten pga kvinnen eller så er det ok. Kom hit fra KG fordi jeg ikke trivdes på KG men det er ikke noe særlig bedre her heller... Skremmende og jeg håper det ikke er store andelen av menn i Norge som sitter her. Finnes jo utskudd naturligvis, men majoriteten virker ganske bitter... K21 Anonymous poster hash: 8f020...82e 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Etter hva jeg har sett så er det noen idioter som er på nippet til kvinnehatere, de blir stort sett tatt hånd om av det store flertallet fornuftige folk som forstår likestilling. PS; Er en del dårlige spøker også. 2 Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) . Endret 1. oktober 2016 av RegistrereMeg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Latterliggjøring? Det var enighet om at jenter puler pga samme ting som menn og at det er helt greit. Jeg tolket spørsmålet litt som "det er rart at jenter puler rundt", prøvde ikke å latterliggjøre sånn sett. Skjønner at det kan tolkes slik når du poengterte det. Håper selv94 ikke så som latterliggjøring 2 Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) . Endret 1. oktober 2016 av RegistrereMeg Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Helt enig. Et godt eksempel i tråden jeg linker til under. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1740852&p=23473775 Trasig at et nytt medlem blir latterligjort og mobbet på den måten Dette var et av de første innleggene til denne brukeren, og da få en slik velkomst av omtrent bare menn. Viss brukaren som kom med den kommentaren var ei kvinne, ville det vore betre då? Lenke til kommentar
Everket Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Ingen blir latterliggjort eller mobbet i den tråden. Hva i huleste snakker du om ? Endret 30. september 2016 av Everket 4 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Svaret til en ny bruker er ikke velkommen til forumet, men: "herregud for et dumt spørsmål" og 33 likes Kall det hva du vil, men jeg synest det grenser til kvalm mobbing. Hvis ikke slikt rapporteres er det liten sjans for vi klarer å plukke det opp da det postes veldig mye på forumet. Tradisjonelt sett har demografien på forumet bestått av unge, (bastante) menn i cirka ldersgruppe fra 15 til begynnelsen/midten av 20-årene. En "følgefeil" av det er at det kan komme noen kommentarer som ikke er vondt ment men som kan oppleves som røffe og/eller bastante. Endret 30. september 2016 av ilpostino Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Kan du komme med noen eksempler? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Ikke ta ting så seriøst. Overse det du/dere ikke syns noe om og ta til deg/dere det som er ok. Er det noe du/dere syns bryter med retningslinjene, så er det bare å rapporter (til venstre for [Multisitat] og [svar] i innleggets nedre høyre side) Lenke til kommentar
ntls Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Jeg tror det ikke er et unikt tilfelle av kvinnehat her inne på diskusjon.no som man finner ellers finner andre steder. Kanskje noe av inntrykket av kvinnehat stammer fra en blanding av shitposting, som er bare en del av internet og et mannsdominert forum, som gjør kanskje mye av det generelle synspunktene fremstilles litt ensidig. Selvsagt kommer det en del unødvendige kommentarer (shitposting) men mye av det stammer også av rett og slett uvitenhet fordi kanskje gjennomsnittsalderen er den alderen man fortsatt sier og gjør mye dumme ting? I min begrensede erfaring med dette subforumet så må jeg heller si at det er gjennomsnittlig lavere nivå "kvinnehat" dersom premissene stemmer noe lunde. Endret 30. september 2016 av ntls Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg er enig med at en ikke skal ta ting så seriøst, men hvordan tror du en ny bruker føler seg når hun får over 30 likes på at et av hennes førsre innlegg er " herregud for et dumt spørsmål" og desuten så var ikke spørsmålet så dumt heller. Trenger ikke være ny for å føle noe på det. Kan se at det kan oppleves negativt, men det kan være mange grunner for at folk trykker den. Andre deler av innlegget enn akkurat "herregud for et dumt spørsmål" f.eks. Det er en av grunnene til at jeg ikke er helt favoritt av funksjonen. Man vet ikke hva som ligger bak at folk trykker og iom det er et diskusjonsforum, så bør folk poste sin kommentar/mening istedet for å trykke en anonym knapp som kan si så mangt og ingenting Lenke til kommentar
RegistrereMeg Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) . Endret 1. oktober 2016 av RegistrereMeg 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Men igjen, hva er egentlig galt med spørsmålet sett fra en ung jentes ståsted? Jeg er en eldre mann, så det må du vel spørre rette vedkommende om - en ung jente Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det er vel ikke kvinnehat i den forstand at den nærmer seg det militante slaget. I stort sett handler det vel mer om den rådende (sub)kultur. Skal vi sette det på spissen, bidrar du selv til en form for kvinnehat i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1740944 Ja, jeg kan holde med om at det noen ganger ellers sies mye rart og uklokt. I disse dager, når det nå er litt trendy å hate haterne, altså mobbe mobberne, så innbyr det til ettertanke. Men en kulturs utvikling lar seg ikke stoppe. Er kulturen ikke ment til å overleve, tar den sitt eget liv. Det er ingen menneskerett, men det er frivillig å delta på diskusjon.no. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå