Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Får ikke internett med ny router til Telenor

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg trenger litt hjelp her, og håper at dere kan hjelpe!

Har et mulitmodem fra Telenor med ruter ZyXEL P260HWT som vi overtok fra han som eide leiligheten før oss. Idag kjøpte jeg en ny ruter fra PT-LINK, men klarer ikke koble den til. Får opp at kabelen ikke ser ut til å være tilkoblet. Jeg brukte bare samme kabel som går fra veggen og inn i DSL-inntaket til ZyXEL-ruteren til å putte inn i WAN-inngangen på den nye. 

Når det ikke gikk stod det i instruksjonsheftet jeg fikk med den nye ruteren at jeg skulle teste internettilgangen ved å sette kabelen direkte inn i PC-en (fra uttaket i veggen), men da hadde jeg heller ingen internett. 

Noen som har tips? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ZyXEL P260HWT er jo mer enn en router, den er også en ADSL modem. Du kan ikke bytte den ut med en vanlig router.

DSL inngang er en telefonlinje, WAN inngang er Ethernet. Stor forskjell.

Takk for svar! sorry, er litt noob her. 

Det er for øvrig en WAN-inngang på den også? 

Det som var mitt egentlige problem var at jeg ville koble til en repeater. Men fant ikke noe WPS knapp på ZyXEL-ruteren og fikk den ikke til å funke så jeg kjøpte heller en ny ruter. Går det ikke an å koble til repeatere til denne? Står jo at repeateren skal virke på alle typer rutere.. 

Lenke til kommentar

Det er en WAN inngang, og det er en vender som velger DSL/WAN slik at den kan brukes med eller uten modemet.

WPS er ikke en nødvendighet, det gjør bare ting enklere å bruke. Er sikkert mulig å koble en repeater til en P260, men jeg har ikke spesiellt greie på WiFi så det håper jeg noen andre kan svare på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...