Amos Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 har noen en grei guide til hvordan vifter bør plasseres i et kabinett? Hva menes med innsug og utsug? Har et aopen hq45 kabinett som sårt trenger litt ekstra luft. Er det plass til mer enn en kabinett-vifte i dette kabinettet? Vet jo at varmluft stiger, men hvordan setter man viften for at den skal suge ut luften? Lenke til kommentar
Bmw Racing Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det beste du kan gjøre er å sette en vifte nederst i fronten som suger inn kald luft,og en øverst bak som suger ut den varme luften,varm luft stiger så det vil være den beste løsningen.Husk å sette støvfilter på den i fronten ellers ender du opp med maskina full av støv..... Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Nå kjenner jeg ikke layouten på kabinettet ditt eller hvor mange vifter det er plass til. Men generelt: Bruk vifter som suger inn foran og vifter som suger ut bak. Det gir som regel grei luftstrøm i de fleste kabinetter. Innsug og utsug er vel egentlig ganske selvforklarende...innsug trekker luft inn i kabinettet og utsug blåser luft fra kabinettet ut i fra det. På kabinettvifter står det en pil på en av sidene som indikerer hvilken vei luftstrømmen går. Jeg har et Chieftec Dragon bigtower, og der er det plass til totalt 6 kabinettvifter. Jeg har 2 i front som suger inn, 1 i sidedøra som suger inn og 2 bak som suger ut. Bruker i tillegg kun rundkabler for enda bedre luftflyt. Dette fungerer greit for meg. Du har antageligvis i alle fall plass til 1 vifte bak, men åpne kabinettet og se etter i front om det er plass til noen vifter...burde være enkelt å se hvis det er det. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har samme type HK, og plasserte en sugevifte som tar opp en PCI plass, funker fint. Har ikke blåsevifter, da det må skjæres i kabinettet da. Jeg plassete vifta over AGPsloten, så jeg mista ingen PCI plaser. Fant den på PS data (Vifter, harddisk (Av en eller annen grunn?)) http://www.titan-cd.com/003.htm Om vifta. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvis man kjøpte seg et Cheiftech servertower og fykte alle vifteslottene med den største 80 millimeter delta viften hvor høy kabinett temp ville du ha hatt dah. Altså med rundt 6 delta 71,3 cmf vifter. BobboZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå