magiga Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Verdens lengste senketunnel skal stå klar i 2019. Nå må myndighetene forholde seg til 12.000 nye klager Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Vil denne tunnellen kunne utvides i fremtiden? 2 filer i hver retning virker ikke veldig bærekraftig for tiden fremover, og det virker jo litt skummelt om det skulle oppstå kø pga feks en ulykke mens man er midt i tunnellen. 1 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Vil denne tunnellen kunne utvides i fremtiden? 2 filer i hver retning virker ikke veldig bærekraftig for tiden fremover, og det virker jo litt skummelt om det skulle oppstå kø pga feks en ulykke mens man er midt i tunnellen. Etter min mening virker dette mye mer realistisk enn rørtunnelene som noen drømmer om her hjemme. Dette er tunneler som ligger på havbunnen i en grøft, slik tunnelen i Bjørvika er bygget. Når en graver grøften blir det mye masse som kan brukes for å lage øyer med jevne mellomrom, som igjen kan brukes til evakuering om ulykker oppstår. Skulle tunnelen bli for liten en gang i fremtiden lager en bare en ny tunnel ved siden av. Det er et grunt havområde, så dette har jeg tro på. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Vil denne tunnellen kunne utvides i fremtiden? 2 filer i hver retning virker ikke veldig bærekraftig for tiden fremover, og det virker jo litt skummelt om det skulle oppstå kø pga feks en ulykke mens man er midt i tunnellen. Er vel bare å legge flere "rør". Men tror du trafikken mellom Tyskland og Danmark vil bli så stor? Lenke til kommentar
Bensle Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Skulle den stå ferdig i 2019 eller 2029 for begge årstallene stod i teksten 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Vil denne tunnellen kunne utvides i fremtiden? 2 filer i hver retning virker ikke veldig bærekraftig for tiden fremover, og det virker jo litt skummelt om det skulle oppstå kø pga feks en ulykke mens man er midt i tunnellen. Tror uansett denne tunellen vil ta unna mer trafikk, enn en ferje som putrer over fjorden, med noen få biler av gangen. Og hva om den begynner å brenne?? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hva er en senketunnel? Hva er motsetningen til senketunnel? Jeg leste at de skal senke betongelementer for å lage tunnelen, er det det som er senketunnel i motsetning til alternativet som er å grave under havet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Hva er en senketunnel? Enkelt forklart: I stedet for å sprenge tunell meter for meter fra land, under sjøen og opp på andre siden så graver de en grøft langs sjøbunnen fra den ene til den andre siden, senker store rørbiter av betong langs grøfta, kobler rørene sammen, og pumper ut vannet. Rørene er tunellen, i motsetning til en "gruve-tunell". PS. For de som lurer tunell er sidestilt med tunnel i ordboka og jeg tar meg friheten til å velge skriftformen som ligger nærmest min dialekt. Det samme gjelder vei vs veg. Jeg sier vei. Er ganske irritert over at SVV har forsøkt å kuppe "fasiten" på hva som er rett skrivemåte. Media har ikke hatt noe bevisst forhold til ordbruken og bare diltet etter hva som er mest vanlig. Endret 30. september 2016 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Araghos Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Skal siges, at de 12.000 klager mest lader til at være et tal uden relation til den faktiske tilstand i klageprocessen. Den tyske naturfredningsforening har lavet en standardformular man kan printe fra deres hjemmeside og sende ind som klage. Det fremgår ikke af nogen artikler jeg har læst, hvor stor en andel af de 12.000 klager er identiske klager fra privatpersoner baseret på denne standardklage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå