Isbilen Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 For ikke så lenge siden pælmet jeg det gamle trådløskortet. Aldri mer wifi, sa jeg. Det skulle jeg ikke sagt, for nå flytter jeg til en kåk med gratis trådløst internett inkludert. Er altså i beit for noe som henger med i tiden, men det er over ti år siden sist jeg kjøpte noe slikt, og jeg har ikke akkurat fulgt med i markedet. Tror huseier har en standard NGT Inteno-ruter. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 PCIe eller USB? Jeg har dette https://www.komplett.no/product/833426/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/asus-pce-ac56-ac1300-traadloes-adapter Bra kort etter min mening. Godt signal, bra ping og hastighet som er omtrent lik som med kabel. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 På stående fot usikker på om jeg har ledig pcie-port nå. Har skjermkort og lydkort på PCIe, men i og med at mesteparten av lyden går via dac for tiden hiver jeg vel ut lydkortet hvis det trengs. USB-trådløskort har jeg fordommer mot, men de er kanskje ubegrunnet? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Nja, USB-kort er ganske dårlige i altfor mange tilfeller. Det finnes unntak, jeg mener at dette var noe av det beste i følge reviews når jeg sjekket etter kort som funka på Linux https://www.komplett.no/product/617287/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/tp-link-tl-wn822n-11n-wireless-adapter Har ikke testa det, ble et internt alikevel Endret 30. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Hva med: ASUS EA-N66 Dual-Band Wireless-N900 GigabitEthernet Adapter Den kan være klient, aksesspunkt eller utvide nettverket. Når den bruker ethernet så burde ikke driver behoves, men burde forvente wireless AC til den prisen der. Problemet med usb kan være mange drivere\ gammel standard\dårlig usb kontroller. Endret 30. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Husk også at en del rutere kan stå i client/bridge-mode - den vil da være koblet til det trådløse nettverket, og videre gi nett til de enhetene som er koblet til via kabel. Mange rutere vil være bedre klientadaptere enn de man finner til usb og pcie. Så hvis man har en ruter liggende som støtter dette, kan det være en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå