infoerbra Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg skal kjøpe bruktbil og tenker økonomi. Jeg vet at det finnes mange gode nettbutikker for deler. Hvilke deler skal en generelt bruke som pekepinn på om det generlt er å anse som en dyr delebil eller ikke. Jeg vurderer nå Audi A4 2001 til 2003, quattro osv. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Generelt ville jeg vel sett på typiske slitedeler som bremseklosser og skiver, og eksosanlegg. Allerede der vil du få en pekepinn. Kanskje sjekke noen typiske skadedeler som lykter og støtfangere. Og så ville jeg sjekket noen typiske ting som folk normalt setter ut til verksted, som f.eks. bytte av clutch, bytte av registerreim og fullservice. Det vil i tillegg til delepriser gi en pekepinn på hvor komplisert den er å skru på. 1 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg vet at de fleste (alle?) deler som er forskjellig på Quattro i forhold til forhjulstrekk er mye dyrere. Dette er; eksos, hjullager bak, hjuloppheng bak... Lenke til kommentar
Populært innlegg Snylter Skrevet 30. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 30. september 2016 Hvis man tenker økonomi i bruktbilkjøpet sitt er nok ikke en A4 med Quattro tingen akkurat. 10 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hvis man tenker økonomi i bruktbilkjøpet sitt er nok ikke en A4 med Quattro tingen akkurat. Nope, er ikke anbefalt for studentbudsjett. Burde kjøpe den med 2.5TDi da så er det bare å begynne å sette til side av lønna. ;-> Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg ser at bildelene her virker greie, da f.eks. bremse-skive foran koster kr 500 og mange andre deler og virket billig. Skal være deler til Quatro her: https://www.bildeler.no/innholdsfortegnelse/audi/a4-avant-8d5-b5/D/2001/ATJ/ Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Delepriser er ikke alt. Holdbarheten, hvor ofte man trenger deler, er også ganske viktig. Jeg byttet for tre år siden fra Citroën til Subaru og ble sjokkert over hvor mye dyrere deler var på Subaru enn Citroën. Men kommer allikevel billigere ut av det med Subaru da den lett kommer gjennom EU-kontroll uten anmerkning, noe som aldri skjedde med Citroënen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jeg veksler mellom Møller, Skruvat og bildeler.no til min Audi. Store prisforskjeller. Som andre her har påpekt, så er kvaliteten ujevn på uorginalt. F eks bremseskiver som ruster i stykker. Lenke til kommentar
infoerbra Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Generelt ville jeg vel sett på typiske slitedeler som bremseklosser og skiver, og eksosanlegg. Allerede der vil du få en pekepinn. Kanskje sjekke noen typiske skadedeler som lykter og støtfangere. Og så ville jeg sjekket noen typiske ting som folk normalt setter ut til verksted, som f.eks. bytte av clutch, bytte av registerreim og fullservice. Det vil i tillegg til delepriser gi en pekepinn på hvor komplisert den er å skru på. Hvordan får en pepekinn på pris på eksosanlegg? Biltema har jo et puslespill av deler ang. eksosanlegg f.eks. på bildeler.no hadde de ikke mye ang. eksos på de bilene jeg sjekket. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Eksos setter man bort til verksted dersom man ikke har eksplitt sær interesse. Verksted skifter eksos på 10 min og har ok delepriser ( min erfaring) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Husk at det ikke nødvendigvis er prisen på delene som avgjør om en bil er billig eller dyr mtp deler. Det er bedre å bytte EN del til 3.000 enn å bytte 10 deler til 800 kr hver. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jepp men en quatro snakker man nok om 10 x 3000 utenom automatkassen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. oktober 2016 Del Skrevet 3. oktober 2016 Jepp men en quatro snakker man nok om 10 x 3000 utenom automatkassen Kan ikke uttale meg om det, men poenget er at man ikke kan henge seg opp i prisen på hver enkelt del. Spørsmålet er heller hvor ofte man må bytte deler. Og hvor mange dager i året man er uten bil fordi man venter på deler eller reparasjon. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Anbefaler på det sterkeste å handle deler fra www.rexbo.eu (tidligere seekparts24.com) Her kan du velge alt fra rimelige deler som Febi Bilstein og Metzger til originale merker som ATE, Bosch, Brembo, Lemforder. Husk å gå i handlekurven å velg Norge som shipping land så oppdateres priser ex tysk moms. Noen få deler på en quattro er dyrere enn en fremhjulstrekker, og en quattro holder seg normalt bedre i pris.Noe man så klart får igjen for når man skal selge bilen igjen... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. oktober 2016 Del Skrevet 4. oktober 2016 Anbefaler på det sterkeste å handle deler fra www.rexbo.eu (tidligere seekparts24.com) Her kan du velge alt fra rimelige deler som Febi Bilstein og Metzger til originale merker som ATE, Bosch, Brembo, Lemforder. Husk å gå i handlekurven å velg Norge som shipping land så oppdateres priser ex tysk moms. Noen få deler på en quattro er dyrere enn en fremhjulstrekker, og en quattro holder seg normalt bedre i pris. Noe man så klart får igjen for når man skal selge bilen igjen... Hei, takk for link. Dette ser meget intersseant ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå