Gå til innhold

Hjelp!..vilken hardisk bør jeg kjøpe?

yositosi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg en ny hardisk får ca. 1000kr og lurer på vilken jeg bør kjøpe.

Jeg prioriterer:

- At den er så stille som mulig.

- Antall OPM (RPM).

Jeg har en gammel PC med ATA-66 så jeg trenger ikke noe bedre en ATA-100 tilkobling.

Har denne harddisken som favoritt:

Seagate Barracuda 7200.7 OPM Plus - harddisk - 160 GB - ATA-100

Med 8mb buffer.

Er denne noe bra.?

Så får en tid siden at det solgtes harddisker som het "silent" (Støysvake) harddisker. Noen som vet om disse selges lenger.?

Eller om dette har blitt en standard slik at ingen skriver det i beskrivelsen av harddisken mer.?

I beskrivelsen til Seagate harddisken så står det : "Includes sound barrier technology for the quietest performance available". Er dette det samme som Støyisolering.

Hva mener dere er den Stileste og den Raskeste harddisken på markedet får ATA-66 / ATA-100.

Noen som vet om noe sted de selger ATA-100 harddisker med støyisolering (Silent) og 10000 OPM eller mer.?

Takk for at du leser min melding.! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Svarte nettopp samme i en annen tråd:)

Nyere Seagate er ikke så stille som de var. Med Maxtor er enkelte disker stille, mens andre bråker. Det er fordi de selger ulike disker under samme betegnelse, hvor noen har en mer stille motor.

Hitachi har jeg ikke prøvd, men de skal vistnok være stille.

Har prøvd Seagate Baracuda, Seagate 7200.7, WD (80 og 120) samt Samsung. Den desidert mest stille disken er Samsungen, med Baracuda på andreplass. Holdt ikke ut WD diskene så de solgte jeg.

Lenke til kommentar

akkurat hva harddiskprodusentene mener med silent drive vet jeg ikke, men det finnes et produkt som du kan montere harddisken inni og på den måten støyisolerer den. Dette er det stort sett kun 5400rpm disker du kan gjøre med da 7200rpm disker utvikler for mye varme.

Ellers vil jeg annbefale seagate 7200.7. Bråker lite og den 120Gb disken jeg har virker solid så langt.

Den stilleste av seagate serien tror jeg var forrige versjon. En nabo her har den og den er nesten helt borte.

7200.7 har en ørliten hvinelyd som ikke er på min barracuda fra 4 serien. (har en av hver i mitt kabinett)

Du merker det bare dersom du har veldig stillegående maskin. Har du en skjermkortvifte eller lignende forsvinner nok lyden i den støyen.

husk å montere den litt luftig eller i nærheten av en vifte så får du nok en harddisk som holder en god stund.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Takk for alle svar.! :)

Tyldum har du tråden (lenken) til det inlegget du svarte i, kan være interesert i å lese det.

Noen som vet hva som skjedde med de harddiskene som hadde skrevet "Silent Drive" i betegnelsen for kanskje et års tid siden.?

Sorry, glemte av denne tråden.

Du finner den andre her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1416463

(Om det skulle bety noe nå)

Endret av tyldum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...