AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hei! Har nylig fått meg ny jobb, 100 % stilling. Jeg har fastlønn, hvorav det går fram at jeg skal ha 32500 kr fast, så kommer kveld, natt - og helgetillegg også. Jobber i turnus, så antall timer varierer fra mnd til mnd. For eksempel jobbet jeg 33 timer per uke denne mnd, mens neste er jeg oppe i 40 timer. Jeg var syk på en vakt, men leverte ikke inn egenmelding. Dette er første gang jeg jobber som fastlønnet, så har ikke så god greie på dette. Ihvertfall fikk jeg utbetalt i underkant av 20 000, hvorav jeg skatter 30 %. Dette må jo være feil, eller? Anonymous poster hash: 3aca5...dab Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hei! Har nylig fått meg ny jobb, 100 % stilling. Jeg har fastlønn, hvorav det går fram at jeg skal ha 32500 kr fast, så kommer kveld, natt - og helgetillegg også. Jobber i turnus, så antall timer varierer fra mnd til mnd. For eksempel jobbet jeg 33 timer per uke denne mnd, mens neste er jeg oppe i 40 timer. Jeg var syk på en vakt, men leverte ikke inn egenmelding. Dette er første gang jeg jobber som fastlønnet, så har ikke så god greie på dette. Ihvertfall fikk jeg utbetalt i underkant av 20 000, hvorav jeg skatter 30 %. Dette må jo være feil, eller? Anonymous poster hash: 3aca5...dab Har du sett hvor mye du ble trekt i skatt da? Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 sist jeg hadde lønn tilsvarende din, var brutto 35500 og utbetalt etter skatt 23400, så det høres ikke helt på jordet ut det du skisserer. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Bare å ringe til økonomiavdelingen så får du raskt svar på det du lurer på. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Blir bare synsing fra vår side når du er så sparsommelig med informasjon. Ta bilde av lønnslippen din, og fjern personlig informasjon, så kan nok folk hjelpe deg litt bedre. I tillegg så nevner du turnus og tillegg, men du sier ingen ting om hvor mange timer du jobber kveld, helg og natt. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Hei! Har nylig fått meg ny jobb, 100 % stilling. Jeg har fastlønn, hvorav det går fram at jeg skal ha 32500 kr fast, så kommer kveld, natt - og helgetillegg også. Jobber i turnus, så antall timer varierer fra mnd til mnd. For eksempel jobbet jeg 33 timer per uke denne mnd, mens neste er jeg oppe i 40 timer. Jeg var syk på en vakt, men leverte ikke inn egenmelding. Dette er første gang jeg jobber som fastlønnet, så har ikke så god greie på dette. Ihvertfall fikk jeg utbetalt i underkant av 20 000, hvorav jeg skatter 30 %. Dette må jo være feil, eller? Anonymous poster hash: 3aca5...dab 30% av lønna di blir jo 9750. Så kan det jo være det kommer ting som feriepenger, fagforeningstrekk(?), pensjon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Du må levere enten egenmelding eller sykmelding når du er syk. Dersom du er nyansatt, er det mange steder ikke anledning til å bruke egenmelding de første 6 månedene. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Ja, ganske vanlig at du ikke kan bruke egenmelding de første 2 månedene som nyansatt. Overtid og tillegg utbetales som regel på etterskudd. Slik er det ihvertfall i bedriften min. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. oktober 2016 Del Skrevet 2. oktober 2016 Hei! Har nylig fått meg ny jobb, 100 % stilling. Jeg har fastlønn, hvorav det går fram at jeg skal ha 32500 kr fast, så kommer kveld, natt - og helgetillegg også. Jobber i turnus, så antall timer varierer fra mnd til mnd. For eksempel jobbet jeg 33 timer per uke denne mnd, mens neste er jeg oppe i 40 timer. Jeg var syk på en vakt, men leverte ikke inn egenmelding. Dette er første gang jeg jobber som fastlønnet, så har ikke så god greie på dette. Ihvertfall fikk jeg utbetalt i underkant av 20 000, hvorav jeg skatter 30 %. Dette må jo være feil, eller? Anonymous poster hash: 3aca5...dab Nei, arbeidsgiver betaler ikke for fantegang. Blir man syk er det enten sykmelding hvis man har jobbet under fire uker i forkant eller egenmelding (tariffavtaler kan ha noen unntak her). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå