Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ingen andre prosjekter i kommunen har bommet så grovt: Derfor ble det 100-millionersmell for nytt IT-system

Anbefalte innlegg

Kanskje det. Kanskje det private selskapet også bør gjøre en bedre jobb?

AtW

Kanskje kommunepolitikere skal slutte å hyre selskaper som de ikke synes gjør en god jobb?

Det gjør de vel stort sett? Men det er ikke alltid så lett å vite på forhånd. Er det kjøpers ansvar om man leverer et produkt som er for dårlig?

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Det gjør de vel stort sett? Men det er ikke alltid så lett å vite på forhånd. Er det kjøpers ansvar om man leverer et produkt som er for dårlig?

AtW

Gjør det de? Det er ikke mitt inntrykk. Er det heller ikke kjøpers ansvar å avslutte en kontrakten når budsjettet går over rammene. At Bærum kommune fortsatte med å hive ut 100 millioner ekstra er vel også noe politikerne må ta på sin kappe? Capgemini er "in it for the money", så de er vel bare glade til når kommunen kommer med endringsønsker av en annen verden; da kan de jo skrive ut faktura med gaffel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg har tydeligvis litt høyere krav og forventinger til private selskap enn deg.

AtW

Fint om du også kunne hatt like høye forventninger til politikerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

To ting burde skje:

- Capgemini burde nektes deltagelse i offentlige anbud for en 10-årsperiode for å ha akseptert implementasjonen.

- Administrasjonen burde sparkes for tjenestenekt ved å ha sabotert et vedtak.

Hvorfor skal Capgemini nektes deltakelse for å bare ha fulgt instruksene fra kommunen? Dersom kommunepolitikerne ikke har vett nok til å vite når de bør rope stopp så er det da ikke Capgemini sin skyld?

Lenke til kommentar

Jeg har tydeligvis litt høyere krav og forventinger til private selskap enn deg.

AtW

Fint om du også kunne hatt like høye forventninger til politikerne.

Hva får deg til å si at jeg ikke har det? Kanskje har ikke Cap Gemini nor skyld her, vanskelig å si fra utsiden, men jeg mener private selskap har et større ansvar enn å "skrive regning med gaffel".

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva får deg til å si at jeg ikke har det? Kanskje har ikke Cap Gemini nor skyld her, vanskelig å si fra utsiden, men jeg mener private selskap har et større ansvar enn å "skrive regning med gaffel".

AtW

Private selskap skal forholde seg til kontrakten som er inngått, gjør de ikke det bør det selvsagt få sanksjoner. Har Capgemini på noen måte brutt kontrakten i dette tilfellet?

Lenke til kommentar

AtW

Private selskap skal forholde seg til kontrakten som er inngått, gjør de ikke det bør det selvsagt få sanksjoner. Har Capgemini på noen måte brutt kontrakten i dette tilfellet?

Det er som sagt vanskelig å si fra utsiden, men selskap har et større ansvar enn "ikke bryte lov/kontrakt"

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hvorfor er det relevant for deg? 

Fordi du insinuerer at Capgemini ikke har yrkesstolthet?

Du virker til å mene at alt de har ansvaret for er å ikke gjøre kontraktsbrudd eller bryte loven?

Hva mer skal de ha ansvaret for da mener du? Har Capgemini ansvaret for at kommunepolitikerne i Bærum kommune ikke har snøring på hva de driver med? Så vidt jeg kan se så har ikke Capgemini brutt sin del av kontrakten, så hva mener du de har gjort som er kritikkverdig... sånn helt konkret?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...