Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

alt er bra, men ingen gnist


Anbefalte innlegg

Jeg har vært med en mann en god stund. Han er en jeg kan prate med alt om, og som virkelig lytter til det jeg har å si. Vi har samme humor, like grunnverdier når det kommer til forhold og familieliv og er på samme plass i livet. Vi har det også bra når vi er sammen. Jeg har vel egentlig vært den usikre i forholdet vårt, mens han hele tiden har vært stabil og trygg på hva han vil, som er et forhold med meg. Jeg føler at vi kunne fått et trygt og godt forhold, og jeg kunne virkelig ha stolt på han. Det eneste problemet er at jeg ikke føler en gnist mellom oss, og det er heller ingen stor seksuell lyst til han fra min side. Det er ingenting galt med han utseendemessig heller, men jeg føler den ikke helt. Det er egentlig veldig uvanlig for meg da jeg aldri har hatt noe problemer med den med andre jeg har vært mer, og jeg har aldri sagt nei til sex med andre jeg har holdt på seriøst med. Sånne som han vokser virkelig ikke på trær , og jeg ønsker å slå meg til ro og starte et familieliv. Han er den første jeg er med som jeg virkelig kunne tenkt meg og fått barn med, fordi jeg vet at han hadde vært en fantastisk far. Nå har vi "holdt på" så lenge at jeg er nødt å bestemme meg for hva jeg vil. Skal jeg prøve og satse med han ? Eller er det urettferdig overfor han når jeg ikke føler den gnisten og den lysten på han ? Jeg vet at jeg vikrkelig er glad i han , og hadde jeg blitt sammen med han hadde det også vært han jeg hadde satset alt på. Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til og savne den gnisten og det seksuelle , som jeg ikke føler er så tilstede. Samtidig har jeg jo endt opp med og virkelig blitt såra av alle jeg har følt den kontakten med på den måten, så det er kanskje ikke det som er det viktigste ?

noen som har noen lignende erfaringer? hva gjorde dere ?

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er mann, og sliter med de samme følelsene ovenfor min kone. Vi er kjempegode venner, er en god match på hverdagslige ting og har vært sammen i 10 år - men jeg kjenner overhodet ingen gnist eller fysisk tiltrekning ovenfor henne lenger. Ikke gjort det på årevis. Nå kjemper vi med nebb og klør for å prøve å se om vi klarer å vekke den til live igjen, men vi har jo ingen garanti for at det vil virke - og gjør det ikke det ser jeg ingen annen løsning enn å bryte opp.

 

Ikke gjør den samme tabben som meg og vent i årevis. Hvis gnist og tenning er viktig for deg, ikke ofre det.



Anonymous poster hash: 992e0...59a
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han er en seriøs og snill mann - en "nice guy", en typisk forsørger. Som du selv sier, er han tryggheten selv, og det rasjonelle valget for deg er å starte en familie med ham. Men likevel er du ikke seksuelt tiltrukket av ham. Problemet er langt fra enestående. Situasjonen din respresenterer mer eller mindre klisjeen som gjentas ad nauseam i PUA miljøet: Kvinner er typisk sett mer tiltrukket av en "bad guy", men klager alltid over at de aldri finner en "nice guy". Når de beskriver hva de ser etter i en mann, beskriver de en "nice guy", men når de møter ham, kjeder de dritten av seg. Det eksisterer en konflikt mellom et rasjonelt valg og seksuell tiltrekning.

 

Uten sex vil du bli ulykkelig og frustrert. Dersom du starter en familie med denne fyren, kommer dere sannsynligvis til å bryte opp etter få år. Eventuelt er du utro før dette. Kanskje du til og med får ham til å betale for en eventuell bastard-unge du får på si. Ingen av delene er unormalt. Både alenemødre og uvitende stefedre finner man over alt.

 

Mannen din bør imidlertid lære seg å flørte og skape seksuell spenning mellom dere. Men mulig det er dødt løp når du allerede har dannet deg et inntrykk av ham.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har vært med en mann en god stund. Han er en jeg kan prate med alt om, og som virkelig lytter til det jeg har å si. Vi har samme humor, like grunnverdier når det kommer til forhold og familieliv og er på samme plass i livet. Vi har det også bra når vi er sammen. Jeg har vel egentlig vært den usikre i forholdet vårt, mens han hele tiden har vært stabil og trygg på hva han vil, som er et forhold med meg. Jeg føler at vi kunne fått et trygt og godt forhold, og jeg kunne virkelig ha stolt på han. Det eneste problemet er at jeg ikke føler en gnist mellom oss, og det er heller ingen stor seksuell lyst til han fra min side. Det er ingenting galt med han utseendemessig heller, men jeg føler den ikke helt. Det er egentlig veldig uvanlig for meg da jeg aldri har hatt noe problemer med den med andre jeg har vært mer, og jeg har aldri sagt nei til sex med andre jeg har holdt på seriøst med. Sånne som han vokser virkelig ikke på trær , og jeg ønsker å slå meg til ro og starte et familieliv. Han er den første jeg er med som jeg virkelig kunne tenkt meg og fått barn med, fordi jeg vet at han hadde vært en fantastisk far. Nå har vi "holdt på" så lenge at jeg er nødt å bestemme meg for hva jeg vil. Skal jeg prøve og satse med han ? Eller er det urettferdig overfor han når jeg ikke føler den gnisten og den lysten på han ? Jeg vet at jeg vikrkelig er glad i han , og hadde jeg blitt sammen med han hadde det også vært han jeg hadde satset alt på. Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til og savne den gnisten og det seksuelle , som jeg ikke føler er så tilstede. Samtidig har jeg jo endt opp med og virkelig blitt såra av alle jeg har følt den kontakten med på den måten, så det er kanskje ikke det som er det viktigste ?

noen som har noen lignende erfaringer? hva gjorde dere ?

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

 

Jeg har møtt en som gir meg ALT dette...Hadde den seksuelle spenningen vært problemet her, hadde jeg gjort anything. 

 

 

Anonymous poster hash: cd53c...f70

Lenke til kommentar

Han er en seriøs og snill mann - en "nice guy", en typisk forsørger. Som du selv sier, er han tryggheten selv, og det rasjonelle valget for deg er å starte en familie med ham. Men likevel er du ikke seksuelt tiltrukket av ham. Problemet er langt fra enestående. Situasjonen din respresenterer mer eller mindre klisjeen som gjentas ad nauseam i PUA miljøet: Kvinner er typisk sett mer tiltrukket av en "bad guy", men klager alltid over at de aldri finner en "nice guy". Når de beskriver hva de ser etter i en mann, beskriver de en "nice guy", men når de møter ham, kjeder de dritten av seg. Det eksisterer en konflikt mellom et rasjonelt valg og seksuell tiltrekning.

 

Uten sex vil du bli ulykkelig og frustrert. Dersom du starter en familie med denne fyren, kommer dere sannsynligvis til å bryte opp etter få år. Eventuelt er du utro før dette. Kanskje du til og med får ham til å betale for en eventuell bastard-unge du får på si. Ingen av delene er unormalt. Både alenemødre og uvitende stefedre finner man over alt.

 

Mannen din bør imidlertid lære seg å flørte og skape seksuell spenning mellom dere. Men mulig det er dødt løp når du allerede har dannet deg et inntrykk av ham.

ja.. du har mange poeng. jeg tror jeg omtrent kunne ha gjort hva som helst mot han og han hadde vært der selv om. føler meg skikkelig slem som sier det. Men tror det kanskje er en del av grunnen til at jeg ikke føler noe gnist. Så ser jeg jo paradokset med at han har alt jeg ramser opp når det gjelder hva jeg ser etter i en mann, likevel er jeg i tvil. Det er jo helt idiotisk.

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært med en mann en god stund. Han er en jeg kan prate med alt om, og som virkelig lytter til det jeg har å si. Vi har samme humor, like grunnverdier når det kommer til forhold og familieliv og er på samme plass i livet. Vi har det også bra når vi er sammen. Jeg har vel egentlig vært den usikre i forholdet vårt, mens han hele tiden har vært stabil og trygg på hva han vil, som er et forhold med meg. Jeg føler at vi kunne fått et trygt og godt forhold, og jeg kunne virkelig ha stolt på han. Det eneste problemet er at jeg ikke føler en gnist mellom oss, og det er heller ingen stor seksuell lyst til han fra min side. Det er ingenting galt med han utseendemessig heller, men jeg føler den ikke helt. Det er egentlig veldig uvanlig for meg da jeg aldri har hatt noe problemer med den med andre jeg har vært mer, og jeg har aldri sagt nei til sex med andre jeg har holdt på seriøst med. Sånne som han vokser virkelig ikke på trær , og jeg ønsker å slå meg til ro og starte et familieliv. Han er den første jeg er med som jeg virkelig kunne tenkt meg og fått barn med, fordi jeg vet at han hadde vært en fantastisk far. Nå har vi "holdt på" så lenge at jeg er nødt å bestemme meg for hva jeg vil. Skal jeg prøve og satse med han ? Eller er det urettferdig overfor han når jeg ikke føler den gnisten og den lysten på han ? Jeg vet at jeg vikrkelig er glad i han , og hadde jeg blitt sammen med han hadde det også vært han jeg hadde satset alt på. Eneste jeg tenker på er om jeg kommer til og savne den gnisten og det seksuelle , som jeg ikke føler er så tilstede. Samtidig har jeg jo endt opp med og virkelig blitt såra av alle jeg har følt den kontakten med på den måten, så det er kanskje ikke det som er det viktigste ?

noen som har noen lignende erfaringer? hva gjorde dere ?

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

Jeg har møtt en som gir meg ALT dette...Hadde den seksuelle spenningen vært problemet her, hadde jeg gjort anything.

 

 

Anonymous poster hash: cd53c...f70

hvordan da? Hva hadde du gjort ? Vært villig til å leve uten den?

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

Lenke til kommentar

 

Jeg er mann, og sliter med de samme følelsene ovenfor min kone. Vi er kjempegode venner, er en god match på hverdagslige ting og har vært sammen i 10 år - men jeg kjenner overhodet ingen gnist eller fysisk tiltrekning ovenfor henne lenger. Ikke gjort det på årevis. Nå kjemper vi med nebb og klør for å prøve å se om vi klarer å vekke den til live igjen, men vi har jo ingen garanti for at det vil virke - og gjør det ikke det ser jeg ingen annen løsning enn å bryte opp.

 

Ikke gjør den samme tabben som meg og vent i årevis. Hvis gnist og tenning er viktig for deg, ikke ofre det.

 

Anonymous poster hash: 992e0...59a

Kanskje det å piffe opp sexlivet er en veldig aktuell ting da, for både deg og TS.

 

Det finnes det plenty av alternativer for. Bondage, for eksempel.

Prøv det, hvis det ikke hjelper, så har dere hvertfall prøvd :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er mannen din etter 11 år i forhold, 2 år som gift og med et barn på 4 år.

 

Dette med manglende gnist har nettopp blitt lagt på bordet etter at jeg fikk en melding forrige helg av kona til en mann som hadde oppdaget at du og han har sendt svært upassende meldinger til hverandre.

 

Etter konfrontasjon kom det frem at dere to har diskutert å møtes for sex.

 

Du har savnet gnisten i årevis, men ikke sagt noe fordi jeg er perfekt ellers. Snill, omtenksom, trygg, kjekk, stabil. Drømmemannen, som du ikke klarte å drømme om likevel.

 

Så du søkte andres oppmerksomhet, og fikk det.

 

...

 

Av hensyn til din fremtidige mann, vær ærlig og si det som det er. Følelser tar slutt, slikt skjer, men ikke gjør som dama mi og holdt det skjult i 10 år før det kommer som en bombe og ødelegger familien.

 

Anonymous poster hash: 6818e...636

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg er mannen din etter 11 år i forhold, 2 år som gift og med et barn på 4 år.

Dette med manglende gnist har nettopp blitt lagt på bordet etter at jeg fikk en melding forrige helg av kona til en mann som hadde oppdaget at du og han har sendt svært upassende meldinger til hverandre.

Etter konfrontasjon kom det frem at dere to har diskutert å møtes for sex.

Du har savnet gnisten i årevis, men ikke sagt noe fordi jeg er perfekt ellers. Snill, omtenksom, trygg, kjekk, stabil. Drømmemannen, som du ikke klarte å drømme om likevel.

Så du søkte andres oppmerksomhet, og fikk det.

...

Av hensyn til din fremtidige mann, vær ærlig og si det som det er. Følelser tar slutt, slikt skjer, men ikke gjør som dama mi og holdt det skjult i 10 år før det kommer som en bombe og ødelegger familien.Anonymous poster hash: 6818e...636

. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde vært utro eller risikert noe dersom vi hadde gått så langt som å få barn. Det er veldig gode grunner til at jeg tenker som jeg tenker. Jeg hadde heller vært i et rent vennskapelig forhold uten sex i årevis framfor å gå fra en jeg hadde hatt barn med. Nå er det ikke det jeg ønsker, selvfølgelig, men jeg vet helt sikkert at jeg aldri hadde vært utro eller flørtet med andre dersom det var barn inne i bildet.

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

Lenke til kommentar

 

Jeg har møtt en som gir meg ALT dette...Hadde den seksuelle spenningen vært problemet her, hadde jeg gjort anything.

 

 

Anonymous poster hash: cd53c...f70

hvordan da? Hva hadde du gjort ? Vært villig til å leve uten den?

 

Anonymous poster hash: c40ff...ae0

 

 

Nei, det er jo nettopp det! Jeg føler gnist for han.. Men hvis det var den biten som hadde vært problematisk, hadde jeg gjort alt i min makt for å vekke gnisten til live. 

 

 

Anonymous poster hash: cd53c...f70

Lenke til kommentar

Du ville aldri ha vært utro, bla bla bla.. Det er det du tror nå. Vi kan snakkes om 10 år, når du har levd i et forhold uten sex i flere år.

 

Finn deg en mann gir deg de samme tingene som han du har OG tenner deg.

 

Jeg var deg. Giftet meg, fikk barn, ble ulykkelig av å leve uten sex. Skilte meg for å klare å ha det bra, så ingen annen utvei. Gjør meg vondt å tenke på at jeg mistet min beste venn og far til mine barn. Kunne ønske jeg lot være å gifte meg og få barn med ham in the first place.

 

Anonymous poster hash: 676c6...5be

Lenke til kommentar

Du ville aldri ha vært utro, bla bla bla.. Det er det du tror nå. Vi kan snakkes om 10 år, når du har levd i et forhold uten sex i flere år.

 

Finn deg en mann gir deg de samme tingene som han du har OG tenner deg.

 

Jeg var deg. Giftet meg, fikk barn, ble ulykkelig av å leve uten sex. Skilte meg for å klare å ha det bra, så ingen annen utvei. Gjør meg vondt å tenke på at jeg mistet min beste venn og far til mine barn. Kunne ønske jeg lot være å gifte meg og få barn med ham in the first place.

 

Anonymous poster hash: 676c6...5be

Så du kunne ønske at barna du har aldri var født? Snakk om å bry seg om barna sine...
Lenke til kommentar

Jeg er gjerne i et forhold med en person jeg ikke har en spesiell gnist til. Så lenge det er en person som jeg kan stole på 100%. Det er mer viktig for meg, en selve "gnisten".

Sex har jeg aldri hatt noe problem med så lenge jeg føler at det er en trygg person, som jeg kan være åpen med. osv....

Men det er vel du TS som må gjøre en vurdering på hva som er viktig for deg.

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Jeg er gjerne i et forhold med en person jeg ikke har en spesiell gnist til. Så lenge det er en person som jeg kan stole på 100%. Det er mer viktig for meg, en selve "gnisten".

 

Sex har jeg aldri hatt noe problem med så lenge jeg føler at det er en trygg person, som jeg kan være åpen med. osv....

 

Men det er vel du TS som må gjøre en vurdering på hva som er viktig for deg.

Jeg tror menn og kvinner stort sett er forskjellige her. "Gnist" spiller ingen rolle for at en typisk mann skal kunne nyte sex. Det betyr ikke at menn vil feie over hva som helst. Men om dama har et greit nok utseende, og en helt ok personlighet så holder det i lange baner for selve nytelsen.

 

Nei, det er jo nettopp det! Jeg føler gnist for han.. Men hvis det var den biten som hadde vært problematisk, hadde jeg gjort alt i min makt for å vekke gnisten til live.

Problemet er naturligvis at du ikke velger hvorvidt du skal føle deg seksuelt tiltrukket eller ikke. Seksuell tiltrekning er i langt større grad resultatet av dynamikken mellom en mann og en kvinne. Hva mannen gjør og sier spiller en rolle. Jeg vil heller si at mannens atferd stort sett er avgjørende for kvinnens seksuelle tiltrekning. Mannen må kunne skape "gnisten", så du kan føle den.

 

Enkelte menn har draget på enkelte damer, og de færreste har noen omfattende forståelse for hvordan dette skjer. Man bare "passer sammen". Men noen menn har draget på nesten alle damer, spesielt hvis de selv forstår hvorfor og hvordan det skjer. Det er en treningssak.

 

Mannen til TS høres ut som han trenger trening for å bli bedre med damer - noe som ironisk nok, men sannsynligvis betyr at han mister sjansen på TS, gitt at hun vil ha ham for seg selv.

 

Eventuelt kan dere bli enige om å ta en "pause". Men kjøp ham boka The Game først, med merkelappen "Kom tilbake når du har lært dette". Kanskje han tar hintet. Men risikoen er jo også at han øker sitt potensielle nedslagsfelt, og at TS dermed ikke lenger er interessant.

 

Du ville aldri ha vært utro, bla bla bla.. Det er det du tror nå. Vi kan snakkes om 10 år, når du har levd i et forhold uten sex i flere år.

 

Finn deg en mann gir deg de samme tingene som han du har OG tenner deg.

 

Jeg var deg. Giftet meg, fikk barn, ble ulykkelig av å leve uten sex. Skilte meg for å klare å ha det bra, så ingen annen utvei. Gjør meg vondt å tenke på at jeg mistet min beste venn og far til mine barn. Kunne ønske jeg lot være å gifte meg og få barn med ham in the first place.

Dette er langt fra unikt. Om TS satser på mannen nå, er det sannsynligvis dette som vil skje i fremtiden. Kanskje hun er prinsippfast nok til å hverken være utro eller bryte opp etter at hun har fått unger. Men i så fall kan hun belage seg på et ulykkelig samliv, noe som vil ramme henne, mannen og barna.

 

Oppsummert: Et forhold som holdes sammen av rasjonelle valg er lidenskapsløst. Man må ha begge deler hvis forholdet skal vare.

Lenke til kommentar

Kanskje det å piffe opp sexlivet er en veldig aktuell ting da, for både deg og TS.

Det finnes det plenty av alternativer for. Bondage, for eksempel.

Prøv det, hvis det ikke hjelper, så har dere hvertfall prøvd :)

 

 

Problemet for min del er ikke at sex er kjedelig - vi er plenty kinky. Problemet er at jeg ikke tenner på kona. I det hele tatt. Hun kunne like så godt vært søstera mi, liksom.

 

Anonymous poster hash: 992e0...59a

Lenke til kommentar

 

Kanskje det å piffe opp sexlivet er en veldig aktuell ting da, for både deg og TS.

Det finnes det plenty av alternativer for. Bondage, for eksempel.

Prøv det, hvis det ikke hjelper, så har dere hvertfall prøvd :)

 

Problemet for min del er ikke at sex er kjedelig - vi er plenty kinky. Problemet er at jeg ikke tenner på kona. I det hele tatt. Hun kunne like så godt vært søstera mi, liksom.

 

Anonymous poster hash: 992e0...59a

En av ekteskapets mange utfordringer det. Hvis du fant henne attraktiv før, så må du prøve å finne en måte å gjøre det på nytt.

Ikke lett, men det kan nok gjøres på et vis ;)

Lenke til kommentar

En av ekteskapets mange utfordringer det. Hvis du fant henne attraktiv før, så må du prøve å finne en måte å gjøre det på nytt.

Ikke lett, men det kan nok gjøres på et vis ;)

 

 

Det er nok noen kilo siden jeg fant henne attraktiv sånn rent utseendemessig.

 

Og dessuten, hvis noe så helt grunnleggende for et parforhold som tiltrekning og tenning skal være "en av ekteskapets mange utfordringer" så vet jeg neimen ikke… At et samliv krever arbeid på mange områder er klart, men enkelte ting bør være der helt av seg selv mener jeg - hvis ikke så kan man jo si at hvem som helst kan være gift med hvem som helst; alt som kreves er arbeid og innsats. Det blir meningsløst.

 

Anonymous poster hash: 992e0...59a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...