Stimann Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hei, jeg trenger hjelp fra dere dyktige folk her inne på diskusjon.no. Jeg har sett meg dritt lei av WiFi-trøbbelet vi har hjemme når hele familien er i huset. Det er fysisk umulig nå å spille online spill på PS4 når jeg ikke er hjemme alene. Det er for mange på nettet samtidig og spesielt lillebroren min er ganske voldsom på forbruket. Han bruker all kapasiteten på Netflix og annet dritt. Derfor har jeg lyst til å kjøpe meg en ruter som jeg primært skal bruke på min PS4-konsoll. Funker denne? Eller har dere andre anbefalinger? https://www.komplett.no/product/818513/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-n12-11n-router Jeg tenker å ikke bruke så altfor mye penger på en ruter, da det bare er PS4 som skal være koblet opp. Jeg tenker også trådløst oppsett, da gaming-setupet mitt har nok kabler Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Kommer jo veldig an på om dette vil hjelpe. Hva er hastigheten dere får på nettet? Og hvor langt unna er du modemet dere allerede har? Om nettlinja deres er dritt så vil ikke en fancy router hjelpe noe Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Funker denne? Eller har dere andre anbefalinger? https://www.komplett.no/product/818513/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-n12-11n-router Funker til lett bruk ja, men dette er ikke en gamingruter. Er du lei av WiFi-trøbbel og krever stabilt nettverk, så er selvfølgelig kablet nettverk løsningen. Hva slags linje har du og hva slags ruter står der nå? Endret 29. september 2016 av Mr D Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Kommer jo veldig an på om dette vil hjelpe. Hva er hastigheten dere får på nettet? Og hvor langt unna er du modemet dere allerede har? Om nettlinja deres er dritt så vil ikke en fancy router hjelpe noe Funker denne? Eller har dere andre anbefalinger? https://www.komplett.no/product/818513/datautstyr/nettverksprodukter/routere/asus-rt-n12-11n-router Funker til lett bruk ja, men dette er ikke en gamingruter. Er du lei av WiFi-trøbbel og krever stabilt nettverk, så er selvfølgelig kablet nettverk løsningen. Hva slags linje har du og hva slags ruter står der nå? Vi har denne: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/bredbandshjelp/zyxel2602/ Ikke verdens beste nett, men det har vært stabilt før. Men etter at vi kjøpte inn en nettverksutvider har nettet gått tregere. Det er pga bruken som min lillebror bruker på rommet sitt som følger av denne forsterkeren. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Sjekk etter Asus Ac68u eller Asus ac66u på bruktmarkedet til rundt 700 kr. Sjekk også du får med kvittering f.eks fra komplett. Selv har jeg hatt Asus ac66u på reklamsjon etter 2 år da den har sluttet å fungere. Så vil ikke anbefale å gå for de billigste routerne. Det vil nok gi elendig hastighet og kort levetid. Eller sjekk Expert\elkjøp\lefdal etter Netgear R6200 Det er nok de billigste routerne som er verdt å invistere i. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Jeg ville gått for AC66u eller AC68u. Jeg har begge og er godt fornøyd. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Ikke verdens beste nett, men det har vært stabilt før. Men etter at vi kjøpte inn en nettverksutvider har nettet gått tregere. Det er pga bruken som min lillebror bruker på rommet sitt som følger av denne forsterkeren.Hvorfor vil du ikke svare på hvor rask linje du har? Hvis du har lav hastighet på en dårlig ADSL-linje så kan en bruker med mye trafikk "kvele" linja. Hvis dette er problemet, kan det løses med f.eks. Asus RT-AC68 hvor du får Tilpasset QoS som gjør at man kan se trafikken og prioritere enheter. Eller hvis man er Telenorkunde så kan man bytte ut multimodemet til ZyXEL P8702N som kan ha flere trådløse nettverk med begrenset hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå