Gå til innhold

Påståelige mennesker som gjentatte ganger tar feil - Finnes det noe mer irriterende?

Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Finnes det noe mer frustrerende?  :nei:

Jeg er definitivt ikke den smarteste, men jeg er smart nok til å vite mine begrensninger og når jeg vet hva jeg snakker om og ikke. Dette kan imidlertid ikke sies om alle. Det finnes mange tufser som ikke engang vet at de ikke vet.

Den siste tiden har jeg gjentatte ganger havnet i uenigheter med en i klassen som er ekstremt påståelig rundt ting han ikke vet og tar da som regel feil. 

For eksempel var det et regnestykke jeg ikke helt forstod for noen uker tilbake. Vedkommende svarte med den største selvfølgelighet at "slik var det", men jeg fikk det ikke til å stemme. Fortsatte å gruble på det og tok det opp igjen med vedkommende, men fikk følelsen av at jeg var en tufs som i det hele tatt stilte spørsmål. Dette kunne han! Dette var enkelt!

Tok det så opp med faglærer og han kunne bekrefte at det definitivt IKKE var slik han hadde fremstilt det og at jeg hadde rett. Han hadde misforstått hele konseptet.

Dette har skjedd flere ganger nå. Selvsagt blir han også grinete når det viser seg at han tok feil.

Finnes det noe mer irriterende? Prøver å minimere kontakt og diskusjoner med vedkommende, så dette er ikke et rop om hjelp. Må bare få ut litt frustrasjon.

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På jobben har jeg 2 personer jeg jobbebr med, De er 58 og 60 år gamle, jeg som er 24 kan INGENTING ! i følge dem. Flere ganger har jeg kommet opp med ideèr og tanker om ting som kan gjøres anderledes og bedre men det er bare tull. Jeg foreslo noen løsninger på jobbben ( 3 stykker ) og de ble skutt ned med en gang, Jeg gikk til sjefen på plassen og fortalte om mine forslag og de ble tatt godt imot og implementert samme dagen. Gud så deilig det var og se at de tok feil :D

Jeg er helt enig, jeg blir på nippet til voldelig når folk sier at ting er feil når jeg vet at ting er riktig. Folk som står og krangler om at 2+2 = 3 og ikke 4, nevemagneter :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...