Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Denne har jeg fått på min pc, den er satt i karantene av Malvarebytes, men pcen er helt ute og kjøre. Går veldig tregt og sider og bilder strekker seg. Plutselig var Explorer borte, den fann jeg igjen blokkert av Firefox. Fryktelig frustrerende og jeg lurer rett og slett på om denne Trojaneren kan forårsake desse problemene, eller om det er pcen som synger på siste verset. Har scannet med forskjellige virusprogrammer, men de finner ingen feil nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sannsynlig at det ikke kun er denne ene trojaneren du har på lur i maskinen, formater eller restore fra backup.

Og hvordan gjør jeg det? Beklager, men er ikke særlig datakyndig, har aldri hatt noe på pcen som har laget krøll før, og kjører ccleaner og diverse virusprogram med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Er sannsynlig at det ikke kun er denne ene trojaneren du har på lur i maskinen, formater eller restore fra backup.

Og hvordan gjør jeg det? Beklager, men er ikke særlig datakyndig, har aldri hatt noe på pcen som har laget krøll før, og kjører ccleaner og diverse virusprogram med jevne mellomrom.

Skulle gjerne visst hva denne Trojaneren kan gjøre på pcen, og hvordan bli kvitt den for godt.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne visst hva denne Trojaneren kan gjøre på pcen, og hvordan bli kvitt den for godt.

Vel, siden den har 'Hijack' i navnet kan vi gå utifra at denne sikter seg inn på nettleserne dine, ofte ved å generere popups, endre søkemotoren din, redirecte deg til nettsider som infiserer maskinen ytterligere.

Det beste å gjøre er å reinstallere Operativsystemet på maskinen, om du har en maskin med recovery image kan du benytte dette.

Om du ikke er så kyndig anbefaler jeg at du enten søker hjelp hos bekjente, eller at du får hjelp her på forumet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...