larsugle Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg instalerte nettop Suse 9.0, men har noen problemer. Hjulet på mx300 funker ikke. Eller det funker å trykke det ned, men kan ikke scrolle med musa i opera og andre programmer. Hva skal jeg gjøre? Lurte på en ting også. Går det ann å få norsk på suse 9.0? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Sjekk om den er konfigurert som hjulmus i YaST2. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Sleng til Option "ZAxisMapping" "4 5" under input-device (den vedrørende mus) i XF86Config, så virker hjulet. Lenke til kommentar
larsugle Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 er litt n00b på dette området. så jeg hadde vært veldig gald hvis dere ga en detaljert guide slit at jeg skjønte det jeg har valgt scrollmus (suse valgt for meg) men det funker ikke likevel. finnes det noen drivere eller no sånt til mx300 Ps. musa funker perfekt i Mandrake 9.1/9.2 Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Først trykker du alt+f2, og skriver 'kdesu kwrite /etc/X11/XF86Config' Deretter blar du gjennom halve filen, hvor du vil finne en plass der det står: Section "InputDevice" Driver "mouse" Sjekk om det står Option "ZAxisMapping" "4 5" før EndSection. Ellers må du føye den til selv. Deretter er det bare å lagre filen samt quitte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå