Tor Thorbergsen Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 LG bygger batterifabrikker i høyt tempo, men de gir dem ikke navn og har ikke en superselger som Nusk til å drive PR for dem. Panasonic må derimot vente på at Tesla skal klare å lansere nye modeller, noe som fører til at de hele tiden mister markedsandeler til Samsung og LG. Mens andre bilmerker øker batterikapasiteten i ekspressfart går det sent med Tesla. De har klart 20 % på 4 år, mens konkurrentene har øket kapasiteten med minst 50% i samme tidsrom. Artig å lese at folk kaller Elon Musk for "SuperSelger". Han er mye rart, men SuperSelger? Hallo? Da er det dårlig stelt, gitt. Forestill deg ham som bruktbilselger, så forstår du hva jeg mener. Hadde nok ikke solgt noe særlig. Og prosentregning og statistikk er vanskelige greier. Tesla trenger ikke øke så mye (i prosent) fordi de allerede har plenty! Det er få som egentlig føler at de trenger så mye mer rekkevidde enn du får i en 85-100 kwt Tesla. Fordi Tesla har SuperLade nettverket, som gjør at man kan kjøre til både Tyrkia, Italia og Spania (og straks både Moskva og Lisboa). Uten å betale en krone ekstra! :-) Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Synes dette er et bra steg i riktig retning hva kjørelengde angår, men jeg synes den blir for liten til at den kan fungere som primær bil for en småbarns familie. Jeg er ikke helt orientert om hva som finnes på markedet for elbil akkurat nå, men jeg synes markedet domineres kraftig av veldig små biler i Golf størrelse. Og det er helt naturlig. - Det er stort sett i norge vi er så opptatt av store stasjonsvogner i passat-størrelse og større. - Produsentene må selvsagt bygge biler for størst mulig marked. Ta en titt på listen over de mest solgte bilene i europa i 2016; 1 Volkswagen Golf 321.772 2 Renault Clio 211.139 3 Volkswagen Polo 204.227 4 Ford Fiesta 165.347 5 Opel Corsa 153.001 De aller fleste biler går i byer, (står mest stille i kø), en liten bil er ideelt. Mye lettere å parkere også. Vittig du skal si Passatstørrelse, har en Passat av nødvendighet men liker konas lille A-klasse bedre i Oslo når jeg er der, og har kjørt en del i storbyer på kontinentet, små biler av Golfstørrelse er klart å foretrekke. (Volvo 245 i Paris er et mareritt...) Jo - men du har fremdeles en Passat stående av nødvendighet Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Synes dette er et bra steg i riktig retning hva kjørelengde angår, men jeg synes den blir for liten til at den kan fungere som primær bil for en småbarns familie. Jeg er ikke helt orientert om hva som finnes på markedet for elbil akkurat nå, men jeg synes markedet domineres kraftig av veldig små biler i Golf størrelse. Og det er helt naturlig. - Det er stort sett i norge vi er så opptatt av store stasjonsvogner i passat-størrelse og større. - Produsentene må selvsagt bygge biler for størst mulig marked. Ta en titt på listen over de mest solgte bilene i europa i 2016; 1 Volkswagen Golf 321.772 2 Renault Clio 211.139 3 Volkswagen Polo 204.227 4 Ford Fiesta 165.347 5 Opel Corsa 153.001 De aller fleste biler går i byer, (står mest stille i kø), en liten bil er ideelt. Mye lettere å parkere også. Vittig du skal si Passatstørrelse, har en Passat av nødvendighet men liker konas lille A-klasse bedre i Oslo når jeg er der, og har kjørt en del i storbyer på kontinentet, små biler av Golfstørrelse er klart å foretrekke. (Volvo 245 i Paris er et mareritt...) Jo - men du har fremdeles en Passat stående av nødvendighet Eller man kan bare byttelåne med noen dersom behovet melder seg Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Så en test av bilen på Youtube, den klarer er EPA rangert i USA til 383KM. Da klarer den selvsagt ikke 500KM i Norge. Men når det er sagt er jo ikke ca 400km dårlig, trist at maks ladehastighet er på 145KM pr 30 minutter lading. (90 miles/30min) noe som tilsvarer maks hurriglading på 50KWh, som er det samme som Nissan Leaf. Når det er sagt synest jeg bilen holder seg svært godt opp mot konkurrentene i prisklassen. Personlig ville jeg veltet på Tesla Model 3. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Så en test av bilen på Youtube, den klarer er EPA rangert i USA til 383KM. Da klarer den selvsagt ikke 500KM i Norge. Men når det er sagt er jo ikke ca 400km dårlig, trist at maks ladehastighet er på 145KM pr 30 minutter lading. (90 miles/30min) noe som tilsvarer maks hurriglading på 50KWh, som er det samme som Nissan Leaf. Når det er sagt synest jeg bilen holder seg svært godt opp mot konkurrentene i prisklassen. Personlig ville jeg veltet på Tesla Model 3. helt enig, mange brenner seg på dette om dagen. Zoe er vell værste eksemplet. god økning men ingen dc lading. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 (endret) Vil si at det blir feil å kalle elbilene for bil nummer 2 når man bruker den hver dag, mens bil nummer en bare brukes 1-3 ganger i uken... En annen måte å se det på er hvilken bil man ville beholdt om man bare skulle ha en. Mange av elbilene med kort rekkevidde er for det meste bare aktuelle for familier som har en annen bil til lengre turer, derav #2 bil. Dette er uansett ikke så viktig. Ups... Så for sent at dette egentlig var en veldig gammel tråd. Vel vel, det får stå. Endret 12. november 2016 av sverreb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå