Gå til innhold

LCD skjerm extension cable

AleksG

Anbefalte innlegg

Hallais godt folk,

Startet akkurat på et prosjekt der jeg skal prøve å skille LCD skjermen fra en bærbar Dell Latitude Laptop. Ideen var at skjermen skulle fungere separat fra resten med en 3 meter lang kabel. Demontering av skjerm gikk bra og alt så lekende lett ut helt til jeg skulle begynne å lete eller en skjøte kabel til LCD skjermen. Ta en titt på bildet som jeg har lagt ut så er det kanskje lettere å forstå problemet.

Bilde av insiden

Hvis noen av dere vet hvordan jeg skal løse dette problemet så blir jeg veldig glad :D

Evnt. Hvis noen vet produkt koden på disse connectorene.

Aleks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Noe sånt kan sikkert være vanskelig å få tak i. Men du kan sikkert mekke noe selv. Dvs. protokollen og dermed kablingen er sansynligvis DVI, så du kan sikkert kjøpe en DVI kabel, klippe av endene og enten lodde på noe skikkelig hjemmemekk selv eller om du er heldig så finner du en passende kontakt på www.elfa.no og lodde på bedre ender.

Det kan også være lurt å holde litt styr på hvilke ledere som er til hva siden de sansynligvis er skjermet på forskjellig måte i kabelen.

Det er det beste jeg kan foreslå. Har desverre ikke noe enkel standardløsning å tilby.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha :)

Tror du det finnes slike type connectorer, eller er dette muligens noe dell har laget for egen bruk.(egen standard) Det er 24 eller 25 pins på hver side, er litt vanskelig å telle siden de er svært små. Kan det stemme overens med DVI?

Lenke til kommentar

DVI-D dual link benytter samtlige 24 pins ;)

Du har sikkert en bærbar med 1600 x 1280 oppløsning og da er det nok den kabelen du benytter ;)

er det midre oppløsning misstenker jeg det for å være en DVI-D singel link som benytter 18 av de 24 pinsa.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871293487

Jag tror att förlängning av denna kabel kan skapa problem. Jag tänker på risken för störningar, det är nog viktigt att skärma ordentligt.

Anders

Lenke til kommentar

Hallais,

Det tar litt tid det her, ville skrive når jeg har kommet med noe som hadde ført meg videre. Det blir nok skjøting av kabel som må til men jeg har enda ikke helt funnet en måte jeg kan klare å gjennomføre.

Kommer tilbake med mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...