Niram Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hei, Har en 60-linje fra Canal Digital, og alt har fungert upåklagelig så langt. Men i det siste har jeg hatt mistanke om at pc-en får for lav hastighet (steam osv). Kjørte speedtest, og til mitt sjokk har jeg bare mellom 10-15 mbit ned, når jeg betaler for 60. Dette er en gaming-laptop av nyere dato jeg har hatt 50 mbit ned uten problemer med før (wifi). Pc-en har heller ikke blitt flyttet ift router. På min iPhone 6 har jeg 40 ned ca... Har forsøkt klassisk reset av router/modem. Router er Time Capsule (Apple) om det skulle bety noe. Lenke til kommentar
srt Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Prøve med andre wifi kanaler og eventuelt nettverkskabel for å utelukke wifi problemer. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Last ned et spill fra Steam. Se om det masker linja. Hvis ikke så er det et problem fra CD sin side Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Andre wifi kanaler? Altså 5 GHz? Steam makser ikke linja. Hadde 5-6 megabytes før, nå litt over 1 :-/ Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har hatt dette på en laptop her, da var det virusprogram som var synderen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Hm. Virusprogram brukes ikke. På oppgavebehandling står det ikkeno som tilsier nettbruk. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Hm, får 37 mbit på 5 ghz nettet. Er bedre, men fortsatt et stykke unna 60. Lenke til kommentar
figg1 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Du sier du får høyere hastighet på telefonen enn på pcen. Tenker da at du har noe som forstyrrer signalet til pcen. Test med kabel, dette for å utelukke problemer med linjeleverandøren. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Last ned et spill fra Steam. Se om det masker linja. Hvis ikke så er det et problem fra CD sin side Steam kan ikke brukes å måle ytelsen. Jeg får langt tregere på steam enn speedtest http://ftp.uio.no/pub/linux/ubuntu-iso/16.10/ gir langt riktig resultat. Så test heller det. Tror det er pcen eller trådløs som er problemet her. Endret 30. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå