hashtag1 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har tenkt og kjøpe ny bil ettersom jeg kunne trengt det nå som lappen er bestått, har et budsjett på rundt.. 50-100k. (50.000-100.000), det er spart opp i lang tid og nå ønsker jeg meg bil. Har lenge sett på eldre biler men ønsker meg en jeg ikke trenger og være på verksted så ofte eller en litt nyere bil.. Finn.no gir meg bare mareritt, prisene er helt ute på jordet men det er en annen sak. Flytter etterhvert ut etterhvert med en liten deltids jobb, skal snart på skole på notodden og vil virkelig ikke ta tog hver dag eller bo der oppe for og gå på skole.. Bil høres nyttig ut. - Hilsen en som lengter etter og kjøre.. *Ps; Har ikke noe imot bilmerker, men ønsker ikke en liten bil eller en "gamlis". Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Litt usikker på hva du mener med at prisene på Finn.no et helt på jordet, ettersom det er de prisene du må forholde deg til om du skal kjøpe bruktbil i dette ganske land. Ellers hadde det jo vært fint med noen kriterier... Sedan/stasjonsvogn, pickup, SUV etc. Diesel eller bensin, automat eller manuell. Endret 29. september 2016 av Gamle ørn Lenke til kommentar
hashtag1 Skrevet 30. september 2016 Forfatter Del Skrevet 30. september 2016 Litt usikker på hva du mener med at prisene på Finn.no et helt på jordet, ettersom det er de prisene du må forholde deg til om du skal kjøpe bruktbil i dette ganske land. Ellers hadde det jo vært fint med noen kriterier... Sedan/stasjonsvogn, pickup, SUV etc. Diesel eller bensin, automat eller manuell. Stasjonsvogn helst, ser det med prisene.. Har noen kontakter også, men det er veldig dyrt.. :I Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Ikke nødvendigvis en ungdomsbil, men i prisklassen du er ute etter og stasjonsvogn bør du se på Ford Focus, Volvo V50 osv. Mye bil for pengene! Endret 30. september 2016 av archongamer Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Om du vil ha en tøff ungdomsbil så tenker jeg BMW 5 serie f.eks. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83396745 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 En jeg kjenner kjøpte en Mercedes C klasse som første bil. Bruker litt suppe. Men ellers er den veldig fin. Her er en diesel: Mercedes-Benz C-Klasse 2008 2007, 162 000 km, kr 102 563,-http://www.finn.no/83276530 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 En jeg kjenner kjøpte en Mercedes C klasse som første bil. Bruker litt suppe. Men ellers er den veldig fin. Her er en diesel: Mercedes-Benz C-Klasse 2008 2007, 162 000 km, kr 102 563,-http://www.finn.no/83276530 Det der må være et veldig bra kjøp til prisen. Litt feil med manuell på en Merce, men man får ikke alt til 100 tusen. Forøvrig må du ikke på noen måte se deg blind på de prisene som biler ligger ute til. Det sier ingenting om hva de blir solgt for i heletatt. Ta deg friheten i å ringe rundt og spørre og grave rundt bilene, så får du til en kjøretur med den og så kan du begynne og forhandle. For biler til 130-150 tusen ville jeg ikke vært redd for å tilby de knappe 100 tusen. Det er SYKT mange biler ute for salg, også mange ukurante modeller i forhold til motor, gir farge osv. En annen ting er at diesel er veldig tregt marked på om dagen, svært få vil kjøpe nå som det er snakk om å stenge slike biler ute av byer på forurensede dager. Du kan prute hardt og gjøre et godkjøp, men den vil også bli vanskeligere å bli kvitt senere igjen, ta det med i betraktningen. Ikke vær redd for å fornærme folk, det er du som er kjøperen og bestemmer hva du vil ha til hvilken pris siden du sitter på pengeboka. Husk du skal se på og kanskje kjøpe bil, ikke bli bestekompisen til selgeren. Og pass deg for de selgerene som snakker ustanselig og skryter uhemmet av bilen, disse er som regel sleske. De vet at hvis de får deg på kompissiden da blir du villig til å betale mer. Vær klar til og trekk deg og kjør din ivei når som helst i forhandlingene. Lykke til på biljakt, husk det er MANGE biler der ute, ikke se deg blind på en enkelt modell eller type 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå