Gå til innhold

Flere av Samsungs nye vaskemaskiner skal ha eksplodert

Anbefalte innlegg

... Det sier og litt at Samsung gir 10 års garanti ...

Samsung gir ikke 10 års garanti på noen produkter. På vaskemaskiner gir de 10 års garanti på motoren på maskiner med børsteløse motorer, på samme måte som (tilnærmet) alle andre vaskemaskinleverandører.

Leste bare en av linkene der noen sa 10 års garanti. Virker som om de ikke helt vet hva garantien er for da. Jeg sier heller ikke Samsung er bedre enn noen, eller best på noen måte. De er vel ganske vanlige ville jeg tro.

Jeg tar ikke feil om jeg sier de har 10 års garanti på noe derimot :) Selv om det ikke akkurat er denne produkttypen så har de 10 år for SSDer, og da gjelder det selve SSDen, ikke deler av den. Bare Pro serien da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye synsing gitt, som du gjengir som 100% fakta! Lyver de helt klart? Har du innsideinformasjon om dette eller? Eller enda bedre, var du der da vaskemaskinene ble ødelagt?

Får du penger ifra Samsung for å henge rundt på diverse forum eller?

Et kjapt søk på Samsung + vaskemaskin eller Samsung + kjøleskap gir meg følgende treff allerede på første side, og dette er bare i vårt lille land, hvor Samsung ikke har vært en gjeldende aktør innen kjøleskap og vaskemaskiner så altfor lenge:

https://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/707432112602542

https://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/702906789721741

http://winther.blogg.no/1351692378_kjp_ikke_samsungprodu.html

http://forum.kvinneguiden.no/topic/621934-samsung-kombiskap-fra-h/

http://byggebolig.no/generell-kjokkenprat/samsung-side-by-side-defekt-kompressor-reparere

At Samsung har et rykte på seg innenfor diverse produktkategorier hvor de leverer/har levert en vare hvor enkelte deler er av lavere kvalitet ( og som ikke dekkes av garantier) kan selv ikke du benekte. Det har selv hendt vår familie to ganger, og ingen av gangene fikk vi noe igjen på garantien til tross for at det var godt innenfor.

Hvis du sier at vaskemaskinen din eksploderer så lyver du ja. Se Mr D og Zeph sine svar her. Det er helt åpenbart løgn å si at maskinene eksploderer.

Det som er kult med Google, er at de personaliserer søk. Så om du går i ikognitomodus i Chrome, så får du ikke denne personaliseringen. Der kan du altså finne ut hva som er "vanilla" Norge resulateter for et gitt søk. Jeg gjorde dette, og fant ikke den første FB linken før midten av side 3.

Det vil altså si at Google finner linker som er kritiske til Samsung produkter mye mer for deg bakalaka. Vet du hvor det kom hos meg, som du beskylder for å bare skrive positivt om Samsung? Midten av side 3. Flaut å tabbe seg ut på den måten.

Hvis du ikke har noe annet å bidra med til diskusjonen enn beskyldninger om at andre brukere er kjøpt og betalt, så anbefaler jeg deg å la være. Det er mot retningslinjene på forumet. Og siden du åpenbart ikke visste det, hvor en havner på et søkeresultat er ikke objektivt. Det er det søkemotoren som bestemmer.

Jeg kan og opplyse deg om at jeg visste med en gang at det du skrev var feil. Samsung sine egne nettsider, elkjøp, lefdal, dagsnye nyheter osv er ALLTID øverst. Et FB innlegg som er 3 år gammelt kommer aldri til å være på første side. (Du klarte ikke å finne noe nyere enn 3 år gammelt. Virker som om Samsung produkter er virkelig gode da, ingen feil på 3 år nå. Linkene for kjøleskap er fra 2012(!), og den siste kjøleskapslinken er det en som tror noe er galt.)

Det sier og litt at Samsung gir 10 års garanti, som er dobbelt så lenge som de trenger å gjøre. Hvorfor har de 10 års garanti når produktene liksom ryker hele tiden? Da hadde de gått konkurs. Alle som har defekte varer har og fått de erstattet i henhold til garanti.

Jeg synes og det sier litt at du har burkt masse tid på å lete gjennom google for å finne linker av folk med dårlige erfaringer. Jeg hadde aldri giddet å gjøre det, og jeg får jo betalt? Kanskje du burde søke jobb hos Samsung istedenfor, siden du er så ivrig.

Men vet du hva? Du kan søke opp ethvert merke i verden og finne folk som har hatt dårlig erfaring med det. Det at du finner linker fra 2012 og 2013 av at folk har hatt en feil, men som har blitt erstattet sier meg at det er veldig lite feil med produktene. Det at det er 10 års garanti sier meg også at produktene er laget for å vare lenge, og de har god tro på at de kan sette garanti til 10 år uten problemer.

Men takk for at du sparte meg for alt arbeidet og fant fram linker som viser hvor sjeldent Samsung produkter går i stykker. Burde vel gi deg en andel av månedslønnen min denne måneden?

Samsung kjøleskap på topp(og de har kjøleskap helt nederst på rankingsene og) i reliabilty hos Consumer reports:

http://www.consumerreports.org/products/french-door-refrigerator/ratings-overview/

Og på topp blant vaskemaskiner:

http://www.consumerreports.org/washing-machines/least-and-most-reliable-washing-machines/

Hehe, om det er noe som er flaut er det å se deg kaste deg rundt i skyttergraven på denne måten.

Maken til fanboyism har jeg ikke engang sett hos de verste Apple-fanatikerne på DinSide sitt debattforum, og det bør si sitt. Du mener kanskje at jeg er likedan for et visst annet merke, men om du leser innleggene mine finner du svært mange kritiske også.

Angående google-søk burde jeg kanskje spesifisert at jeg også tok med "problem" i søkeresultatet mitt.

Men kjekt at jeg fikk deg til å bruke masse av din betalte Samsung-tid til å søke på det selv, så det kom uansett noe godt ut av det. Får håpe de betalte deg godt ihvertfall.

Og: Du unngår elegang å svare på det som faktisk er saken her, nemlig at Samsung har et rykte på seg innen visse produktkategorier som kanskje ikke er forenlig med ditt gudestatus-bilde. Tenker du sånn at om du lukker øynene, holder deg foran ørene og nesen i ren "sanbiki no saru" ånd så vil det forsvinne?

Og igjen, du leser tydeligvis ikke det jeg skriver. At Samsung har 10 års garanti på en vaskemaskin eller kjøleskap kan stemme, men hva hjelper det når garantien ikke dekker enkelte deler som har rykte på seg for å bli ødelagt før det?

Uansett hva merke du hadde søkt, selv om det var et russisk billigmerke, hadde du forventet å finne side opp og side ned med feilrapporteringer etter kun 2-3 års bruk? En vaskemaskin/kjøleskap er tross alt noe folk flest kanskje bare kjøper 2-3 ganger i livet sitt, så det at det ikke kom opp så mange feilmeldinger etter 2-3 års bruk burde vært en selvfølge. Hvis du tror annerledes er det kanskje ikke rart du er så fornøyd med Samsung?

Angående linkene dine så er det godt gjort å finne en side med ratinger som mangler stort sett de fleste vesentlige merker vi har i Norge, eller verden ellers forsåvidt . Da blir det jo relevant. Frigidaire, Maytag, Kenmore liksom? Sistnevnte er Sears sitt eget merkevare (!), og da blir det som om du skulle sammenligne Gilde-produkter med Euroshopper eller First Price.

Merker som mangler i den "ratingen" din er blant andre:

Bosch

Miele

AEG

Panasonic

Toshiba

Hitachi

Beko

Siemens

Sanyo

Matsui

Logik

Ariens

Nå tok jeg også med et par billigmerker på slutten, men dette blir som å teste en ny type fersk leverpostei kun mot den gule, hermetiske boksen å ikke ta med de ferske variantene etc. Med andre ord helt på trynet. At de scorer relativt høyt mot merker som Whirlpool, LG og Haier er riktignok vel og bra, og som jeg har sagt tidligere så har selv Samsung blitt mer "voksne" sammenlignet med produkter fra et par år siden.

Lenke til kommentar

Toppmatede vaskemaskiner er normen i store deler av Asia ihvertfall. Og det er helt genialt. Om du har vaskemaskinen stående på gulvet så er det veldig mye mer behagelig å kunne slippe å sitte på huk hver gang du skal ha klær inn eller ut.

Bunnen i toppmatet maskin er omtrent like høyt over gulvet som bunnen i en frontmatet maskin. For å få opp alt fra trommelen må man bøye seg mye mer i ryggen ved tømming av en toppmatet ift en frontmatet maskin. Hva som er best kommer mer an på vaner eller hvor i kroppen man er svak eller har vondt.

Store amerikanske/asiatiske toppmatede vaskemaskiner er langt fra geniale i små bad i norske blokkleiligheter. Særlig hvis man skal ha både vask og tørk, da er det mye bedre med frontmatede som kan stables i høyden.

Det gjelder ihvertfall ikke for de fleste toppmatede vaskemaskiner jeg har sett. Ja, du må bøye deg over maskinen for å få tak i vasken, men ikke på langt nær like langt ned som hva ville vært tilfelle med en frontmatet en.

Og jeg kan garantere deg at norske blokkleiligheter er vesentlig større enn hva du finner i Asia, så den argumentasjonen kjøper jeg ikke=) Den toppmatede vi har er en slim version, og er mest sannynlig den minste vaskemaskinen jeg har hatt også.

Men for de som må ha tørketrommel også finnes det selvsagt også frontmatede, så da har de ihvertfall valget. Det kan vel ikke sies at vi i Norge har.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva en liker best. Toppmatede maskiner er jo lettere å få klær inn i, og det er mindre sannsynlighet for at klesvasken tar en tur innom gulvet når du skal ta det ut. Klær har en tendens til å vikle seg sammen. Ta ut derimot ville jeg sagt frontmatet er best. Er vel ingen måte som er god for kroppen som du kan ta ut klær? Med en frontmatet kan du sette deg ned på gulvet, og slipper å bøye ryggen. Det er på en måte mer upraktisk, og det å sitte på huk er tyngre, men det er jo bedre for kroppen din. Du bør jo ikke løfte med ryggen. Samtidig blir jo ikke ryggen din ødelagt av å ha en toppmatet vaskemaskin heller da. Så er vel fordeler/ulemper med begge.

Det med stablingen spørs jo litt og. Toppmatede maskiner pleier å være en del mindre, og tar mye mindre overflateareal. Så kommer til an på hvor du skal ha dem hva som blir best. Du kan få plass til dem steder du ikke får plass til frontmatede.

Lenke til kommentar

Er det noe Samsung lager som ikke eksploderer nå om dagen?

Motsatt. Det er en psykologieffekt, eller bare folk som er ute etter erstatning. Det er ikke tilfeldig at vaskemaskinen fra 2012 "eksploderer" etter at de har lest om Samsung telefoner som "eksploderer". De ser at dette også var en Samsung, og den gikk i stykker, og har lest om det samme fra noe annet Samsung.

Akkurat som gode Samsung vaskemaskiner får folk til å ville ha Galaxy mer og motsatt, så vil en Galaxy med problemer føre til at folk synes produktene til den produsenten er dårligere.

Det betyr ikke at det er mer problemer med Samsungs vaskemaskiner enn andre. De kundene det gjelder har jo gått til rettsak over det, og vil helt klart ha penger. Når de sier at maskinene eksploderer, så lyver de jo og helt klart.

Her var det mye synsing gitt, som du gjengir som 100% fakta! Lyver de helt klart? Har du innsideinformasjon om dette eller? Eller enda bedre, var du der da vaskemaskinene ble ødelagt?

Får du penger ifra Samsung for å henge rundt på diverse forum eller?

Et kjapt søk på Samsung + vaskemaskin eller Samsung + kjøleskap gir meg følgende treff allerede på første side, og dette er bare i vårt lille land, hvor Samsung ikke har vært en gjeldende aktør innen kjøleskap og vaskemaskiner så altfor lenge:

https://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/707432112602542

https://www.facebook.com/SamsungNorge/posts/702906789721741

http://winther.blogg.no/1351692378_kjp_ikke_samsungprodu.html

http://forum.kvinneguiden.no/topic/621934-samsung-kombiskap-fra-h/

http://byggebolig.no/generell-kjokkenprat/samsung-side-by-side-defekt-kompressor-reparere

At Samsung har et rykte på seg innenfor diverse produktkategorier hvor de leverer/har levert en vare hvor enkelte deler er av lavere kvalitet ( og som ikke dekkes av garantier) kan selv ikke du benekte. Det har selv hendt vår familie to ganger, og ingen av gangene fikk vi noe igjen på garantien til tross for at det var godt innenfor.

Og så har du meg som har haugevis med Samsung produkter. Alt fra kjøleskap til TV, SSD'er, Blu-Ray spiller, Dekoder og masse annet som alt fungerer perfekt og har gjort i mange år :) Bare å søke på alle slags merker det, så får du opp treff av det du linker på hos de også. 

Endret av LoveAmiga
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...