Shybert Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har en liten case på gang.. Flytter over til et større kabinett, og flytter litt rundt på hardwaren. I påvente av vannkjølingen som snart kommer i posten, bestemte meg for å montere originalkjøleren på min P 4. Umiddelbart etter oppstart røyk det ganske greit fra prosessoren, og alt gikk på hue og ræva.. Det viste seg at et av det små festepluggene på CPU kjøleren hadde hoppet ut av hovedkortet og prosessoren hadde kjørt uten kjøling.. Fryktelig dumt, men osv.. Hvor mye kan ha gått galt? Hvor mye juling tåler en P 4? Skulle ikke disse shutte ned ved stor varmgang. eller gitt det for fort? Noen ideer? Fryktelig surt alternativ, men er det bare å løpe og kjøpe ny prosessor?? Status: Kjøleren er tilbake på plass, men skjermen er svart. Kan hovedkortet også være skadet? En P 4 blir jo ikke så varm som f. eks en AMD T-Bird. Oppsett: P 4 1.8 Ghz Abit SD7-533 DDR PC 2700 512MB IBM Deskstar ASUS GeForce 2 V 7700 ti Pioneer DVD, Plextor 24X, + + + <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Shybert på 2002-02-26 21:45 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Shybert på 2002-02-26 21:46 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Shybert på 2002-02-26 21:58 ] Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 En p4 burde egentlig overleve slikt. Hvar i alle fall slik på tomshardware Få sjekket den i et annet hovedkort først ! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hem, jeg har også hørt at P4 cpu'er skru ned på hastigheten hvis det skjer noe med kjøllingen..Har også hørt at man kan kjøre p4 cpu'er uten vifter. Snodig?? Kanskje ikke til så mye hjelp men dog. Lenke til kommentar
Shybert Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Takk takk! Jeg synes også det var snodig, men vet jo aldri. Skal prøve å oppdrive en annet hovedkort, men det blir vel litt slit. Noen andre som ideer? Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det bør vel ha noe med at du må ha et hovedkort som støtter shutdown og ikke bare tro blindt på slike ting som ble vist på TomsHardware? For å si det sånn, i en annen test slo AMD XP seg av automatisk når den gikk varm (uten kjøling), det var fordi hovedkortet støttet det thermal shutdown.... Lenke til kommentar
house Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 hovedkortet mitt er sånn at det piper så slår PC'n seg av hvis det blir over en viss grad, jeg har satt den på 60c .. går den over der, så skrur den seg av uansett ****.... Housey Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Du bruker et 3dje parts chipsett. "beskyttelsen P4" har mot overheting styres (vel) fra BIOS - den er mulig i slå av - skulle og tro at 3dje-parts leverandører (hvertfall i første revsjoner) ligger noe bak Intel på implementering av slikt. Likevel sure greier - hør om du kan bytte den. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det er jo ikke morsomt! Tror jeg har lært at Dr. Tom ikke bør tas så seriøs! Han tjener vel pengene på Intel?... Hvem vet?... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 dersom det er tomshardware.. så er ikke de folka akkurat Intel tilhengere/vennlige, det er relativt lett å se på review og slikt. Det samme gjelder i stor grad hardware.no. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Her tok vi ikke spøken! Men jeg tror mer på Hardware.no enn Dr. Tom. Det skal være sikkert! Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Er testerene litt klukke i huet. Så er det ikke vanskelig å skrive en review hvor vi ikke klarer og avsløre seg. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Trykkleif! Seg = Dem Lenke til kommentar
ericc2233 Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hadde athlon tbird 1.2 ghz for noen måneder siden..Kjølern satt ikke ordentlig på.og d kom røyk.. cpu'n gikk til helvete men hovedkortet gikk det bra med.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå