Civilix Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Nå er det ikke lenge til jeg mottar min nye bil, og da lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med den gamle. For innbytte ville butikken bare gitt meg 7k for den så det takket jeg nei til, men er ikke helt sikker på hvor mye jeg kan få for den på bruktmarkedet eller om jeg like godt skal beholde den som reservebil. Bilen er en 1999 BMW 318i(e46) som stort sett er i god stand, gått 240k. Det er noe rust på panserkanten i front og bagasjelokk rett over skiltlyset(regner med at det ikke har vært tett). Det er også en gåen abs/asc sensor som må byttes(da jeg er gammel nok til å ha kjørt bil uten slike hjelpemidler har jeg utsatt den reparasjonen til jeg må). Den har ikke original radio(har en http://www.dynavin.com/products/n6_e46.php ) og uoriginale lykter til blinklys(hvite) ellers er alt som det skal. Jeg forventer ikke å få all verdens for bilen, men spørsmålet er om det er noe poeng å ta tak i noe eller om jeg vil bare tape mer enn jeg tjener på å gjøre noe med bilen? Eller er det slik at jeg ikke får solgt for over 10k så jeg like godt kan beholde som reservebil? Endret 29. september 2016 av Civilix Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Fiks den rusten, omså med enkel pussing og lakk fra biltema. Alt er bedre enn rust. Så fikser du den ABS feilen om sensoren er billig. Så gir du den en skikkelig vask utvendig og innvendig så får du nok en del mer en 7 for den om du selger privat. Populær ungdomsbil grunnet bakhjulsdrift. Ser de ligger på mellom 20 og 60 tusen på finn. Noen billigere og men de er gjærne gått 300 tusen eller mer. Eller bare behold som nr2 bil. Forsikring, veiavgift og slikt må jo da betales så den blir en utgift isåfall. Endret 29. september 2016 av Complexity Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. oktober 2016 Del Skrevet 9. oktober 2016 (endret) Bytt de sensorene du snakket om og drit i alt det andre. Hvite blinkerglass på disse er noe "alle" ettermonterer, det ser bare mye bedre ut enn de originale gule, tror ikke noen vil klage på det. Disse bilene finnes ikke uten rust lenger. Og det der hørtes ut som lite rust. Du får nok glatt 20 000 for den, til og med om det hadde vært en e36, men du har en e46. Ikke gå etter prisen du ble tilbudt i innbytte, forhandlere tar igjen rabatten de gir deg på ny bil, på å gi deg mye mindre for innbyttebil så de gir skampris i innbytte. Lykke til REDIGERT: Jeg glemte det med radioen, originalradio er vel ikke noen vits i å ha? Jeg har aldri brydd meg om det på mine BMW'er som jeg har hatt. FM radio og sikkert kassettspiller liksom... alle kjøper anlegg med ny radio uansett. Endret 9. oktober 2016 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå