TheyStoleMyName Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Heisann! Jeg vurderer å ta i bruk eller selge mopeden/scooteren, men den har stått i garasjen i snart 7 år cirka, (kjøpt ny i 2005) og har kun kjørt mellom 1000-1500km. Det jeg lurer på er om hva jeg bør sjekke før jeg tar den i bruk, eventuelt selger den. Å starte den går fint med kickstarteren, men fungerer ikke med selve knappen. Har kjørt noe rundt på eiendommen og latt den være på i kanskje 15 min. Håper på gode råd og info! Tusen takk på forhånd! :-) Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Batteriet er sikkert ganske dødt, så enten bytt eller gi beskjed om det. Ville kjørt den varm for å så "raskjørt" den litt for å svi av litt bremsebelegg også. Om du er fin på det så kan du tømme tanken og fylle ny bensin, samt bytte plugger når du først er igang, enkle ting som gjør annonsen penere. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Bytt girolje og olja på oljetanken også. Den kan være full av vann etter så mange år. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Bytt alt av væsker, br.vekse også, før man drar ut å grisekjører litt. Batteriet må helt sikkert byttes. Du kan jo ta med en tennplugg også. Når ting står så lenge så står det seg ihjæl. Ikke uvanlig at det kommer flere feil når man begynner å bruke det igjen som f.eks lyspærer å dekk. Bruk mopeden en del før du evt. selger den. Jeg hadde vel nesten venta til våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå