Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har nettopp blitt svindlet av 180.no :(

blomsterjenta

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk i dag en faktura fra 180.no i postkassa og jeg har ikke bestilt noen ting.

Jeg har ikke skrevet under på noe, bare bekreftet at opplysningene mine stemte da det ringte en her for leden. De kan vel ikke bare sende ut fakturaer uten at jeg har skrevet under på nboen avtale ?

Ringte tilbake og klaget, men fikk beskjed om at jeg ikke kunne angre.

Nå føler jeg meg sint og lurt!!! Noen som har noen tips til hvordan jeg kommer meg ut av knipen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er en gjeng med svindlere hele gjengen! Fant en oppskrift på hvordan du kommer deg ut av 180.no på en annen svindel blogg om dem. Det funket for meg :)

Hei,

Bestrider faktura og avtalen da jeg mener denne er inngått på ved hjelp av villedende salgsmetoder!

Jeg henviser til Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven)
§ 26. Villedende forretningsmetoder
I næringsvirksomhet er det forbudt å anvende uriktig eller av annen grunn villedende fremstilling som er egnet til å påvirke etterspørselen etter eller tilbudet av varer, tjenester eller andre ytelser. Med fremstilling menes i dette kapittel enhver form for meddelelse eller utsagn i tale, skrift eller på annen måte, således også betegnelser, bilder, demonstrasjoner, emballasjens form, størrelse eller utstyr og lignende.

Jeg vil også minne om at dere ikke kan sende saken til inkasso da jeg bestrider fakturaen i sin helhet.

Mvh

Ditt navn

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det har vært noen tråder opp igjennom her på forumet, om 180.no, telefonkatalogen.biz osv.

Så lenge du bestrider kravet tar de det ikke videre uansett, da de vet de har en shady businessmodell som ikke vil lede frem.

De baserer seg på folk som ikke "tør" å ta slikt videre, og bare betaler for å få problemet ut av verden. Så er det ny runde når neste faktura kommer ett år senere...

Lenke til kommentar

Hvis du vil være helt sikker på å slippe å betale så sender du en epost til [email protected] og forteller at du har blitt svindlet av 180.no og at du bestrider avtalen :) Lykke til!

Det er vel ikke noe poeng i før man faktisk får et krav fra Lindorff?

Jeg fikk regning direkte fra Lindorff dagen etter jeg snakket med selgeren. (Ganske aggresivt)

Funket å sende mail til dem for meg. Det ble slettet dagen etterpå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...