Kebab GUD Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 jeg prøver ikke å sammenligne .. ville bare si det og du må ikke stole på BMWs navn givning .. en 316i har en 1.9liter .. 320i har en 2.2liters ..så de har fucket litt der i 645i sitter det en 4.4liter faktisk .. Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 jeg prøver ikke å sammenligne .. ville bare si det og du må ikke stole på BMWs navn givning .. en 316i har en 1.9liter .. 320i har en 2.2liters ..så de har fucket litt der i 645i sitter det en 4.4liter faktisk .. Ok, har aldri satt meg noe inn i BMW eller MB. Har aldri vært biler etter min smak, men jeg skjønner at de skrøner litt med tallene der! Er 330 en 3,0 liter, eller er det avvik her også? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bilen ser fet ut, bare synd bmw sliter med kvaliteten. Kjenner et par so mhar BMW, og de har alle hatt feil, og dette er nye biler (4-5 år maks). Dieselpumpa tok kvelden på en 320d. Radiator+ettellerannet med drivakselen tok kvelden på en 318i (noe kjipt i litauen). Masse andre småfeil som varsellampe som lyser konstant for airbag på 323ci, samme bil har også problemer med førerdøra, noe i hengslene er ødelagt. Slike feil skal ikke forekomme på så dyre biler. Det skjer ikke på toyota/honda osv. Men BMW gruser alle biler jeg har prøvd på kjøringen, så digg å kjøre, så kompakt, så deilig. Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Neida, i 330i og 330d står det faktisk 3.0 liters maskiner ... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Neida, i 330i og 330d står det faktisk 3.0 liters maskiner ... samme i 325i der er den en 2.5liter men ellers er det ikke slik .. (328i finnes ikke lenger hvertfall ikke i norge) tror nemlig det er bare grunn modellen de har gjort slik med .. samme med Merc Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 kan nokon forklare meg korleis dissa E36 talla osv til BMW funker, har skønt 3,5,6 og 7 seriene. Men dissa E eller.no, kva er det med dei? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) mener du hva E36 og E46 osv står for? for det er bare modell nummer (design kode .. what ever!) Eks E46: Dette bildet altså! E36: Dette bildet altså! E30: Dette bildet her altså! skjønner du? er langt fra vanskelig hva E stårfor aner jeg ikke .. sikkert noe totalt ubrukelig Endret 15. desember 2003 av Kebab GUD Lenke til kommentar
AQXFLD9 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 E står for Entwicklung, altså utviklingskode. Rett og slett intern karosserikode. Oversikt her: http://www.bmwguiden.no/statisk.php?id=modellguide Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Ok, har aldri satt meg noe inn i BMW eller MB. Har aldri vært biler etter min smak, men jeg skjønner at de skrøner litt med tallene der! Er 330 en 3,0 liter, eller er det avvik her også? 330 er som sagt 3 liter. 520i har en 2.2 liter på 170 hester. 523 er vell fjernet i den nye serien (e60), men i E39 så var det en 2.5 liter i den. Den hadde 170 hester. Syns det er dumt at de må "feil informere" i navnene på bilene nå for tida. Merce og BMW gjør jo det begge... Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Så E30 osv er bare "design-nummere/internt nummer" for andre modeller, f eks 5.20 ol? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 E30, E36 og E46 er 3-serien .. 5.20 finnes ikke .. men regner du mener 520 og da har man eks E28, E39 og E60 (de 3 nyeste) Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 ok, er det igrunn ikkje 5.20 og ikkje 520 det heiter? hmm, må ver eg som har sett feil.. Eg sjølv ser faktisk ikkje noko samanheng i dissa E-nummera, men no orker eg ikkje å settje meg inn i samanhengen. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) Men, BMW har ett problem: Hvordan skille seg ut fra mengen av biler som leverer ultra-performance i "R"-utgave av alle vanlige faliliebiler? Nå er jo BMW kjent for sine notoriske M biler. Dette er sportsbiler basert på standardmodellene til BMW. Det går visse grenser for hvor mye og lenge BMW kan slite på sine motorer uten pustehjelp. Det verserer rykter om at BMW vil begynne å teste ut twin turbo på S54, 3.2 literen som står i E36/46. Nå som Mercedes har tatt i bruk twin turbo på sine V12'ere som leverer 500 hk har BMW fått et problem. Tidligere har BMW levert enorme ytelser uten turbo, og det skal bli spennende å se om de klarer å fortsette den trenden. Det kommer visst en V10'er og ....... rødmerking på : 9000 til 11.000 rpm ..... 550HK u/turbo ....... Den nye M5'en skal visst leveres med en ny V10'er. Hvis dette er ytelsen til denne motoren tror jeg den nye E55 AMG desverre må se seg slått. Endret 21. desember 2003 av alexf Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Nå som Mercedes har tatt i bruk twin turbo på sine V12'ere som leverer 500 hk har BMW fått et problem. Tidligere har BMW levert enorme ytelser uten turbo, og det skal bli spennende å se om de klarer å fortsette den trenden. Jeg håper de fortsetter dette ja. Er mye mer imponert over f.eks BMW M5 enn Audi RS6. BMW'n har jo ingen puste hjelp... Kun ekte kraft! (som i en amerikansk v8'r) RS6 er bare en "standard" V8 med 2 turboer .. syns det blir for lettvint... BMW skal ha cred for at lager "ekstreme" biler uten kompressor og turbo slik som Mercedes Bens og Audi gjør. Men Audi har jo faktisk startet litt med biler uten turbo nå, blandt annet med 2.0FSI motoren og 3.2 V6'eren som står i Audi TT... For å ikke snakke om S4, med 344hesters V8 uten overtrykk... Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Derrav utrykket til han som sitter i Mustangen i ToFastToFurious: "Real american musscels!"? Siden dere snakker om turbo som "fake" muskler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå