Redaksjonen. Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Tunnelen ville blitt farlig, mener Vegvesenet.Ble kastet ut av mareritt-prosjekt – nå krever spanjolene 392 mill fra den norske stat Lenke til kommentar
Populært innlegg qualbeen Skrevet 29. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2016 - Det blir så billig med outsourcing - Det blir så mye bedre kvalitet med outsourcing *sukk* 11 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Spanjolene hadde vel også produksjonen av deler av anleggene på Melkøya??, og så endte det med en del tilpasningsproblemer. Ikke alltid lavest pris er synonymt med best kvalitet, nei. Dette har bla. Vegvesenet forstått når kontrakter for nye E-18 i Telemark skal inngås .Vi husker jo også skandalen med dette Østerrikske(??) entreprenørfirmaet som ikke ble ordentlig sjekket ut, til tross for noe subb i økonomiske forhold. Måtte den beste vinne, og nødvendigvis ikke den billigste, da det kan bli dyrt i lengden. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg kremt Skrevet 29. september 2016 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2016 Det er jo mange som hevder at "Gode håndverkere er så dyrt" og bla bla. Haha, de skulle bare visst hvor dyrt det kan være med dårlige håndverkere, DET kan bli dyrt det. 10 Lenke til kommentar
Lars_123 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 (endret) "Den spanske entreprenøren mener hevingen var ulovlig. De hevder at det var lagt frem fremdriftsplaner som viste at prosjektet ikke var vesentlig forsinket, men at Statens Vegvesen nektet å vurdere disse."Dette minner om mange av plattformene som er bygd i Asia de siste årene. De er heller ikke forsinket før de plutselig er veldig forsinket. Endret 30. september 2016 av Lars_123 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 "Den spanske entreprenøren mener hevingen var ulovlig. De hevder at det var lagt frem fremdriftsplaner som viste at prosjektet ikke var vesentlig forsinket, men at Statens Vegvesen nektet å vurdere disse." Dette minner om mange av plattformene som er bygd i Asia de siste årene. De er heller ikke forsinket før de plutselig er veldig forsinket. Den omstridte oljeplattformen Yme kan komme til å koste skattebetalerne opptil 8 milliarder kroner. http://www.aftenbladet.no/aenergi/Yme-plattform-kan-koste-flere-milliarder-479818b.html 2 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Far min jobbet på en flyterigg til to milliarder som ble bygd i østen (tror det var kina). Da den kom til Norge var det rett inn i en fjord for å få fikset alt som ikke var på stell, tror det kostet omtrent 200 millioner mer før den var brukbar... 2 Lenke til kommentar
lnesland Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Godt eksempel på forskjell i kultur, forventninger og krav. I andre land, hadde kanskje jobben vært helt OK. I Norge har man veldig høye krav til alt mulig. Man kan også se forskjellen, om man f.eks har hatt østeuropeiske snekkere på besøk hjemme. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Det store problemet er at det er pengetellere, folk som kaller seg økonomer som er helt uten noe som helst erfaring annet enn å se på fakturabeløp, som tar de endelige avgjørelsene. Dermed er det alltid anbudsprisen som tas i betraktning. Store merkonstnader, forsinkelser, dårlig jobb etc. kommer alltid som store overraskelser. At Norges velferd undergraves når det velges leverandører på feile premisser er ikke tema når avgjørelser tas. Blårussen bør snarest parkeres litt lenger bak i køen når det velges bedriftsledere, og folk med praktisk erfaring og med høy moral bør komme først. Blårussen mangler ofte begge deler. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Far min jobbet på en flyterigg til to milliarder som ble bygd i østen (tror det var kina). Da den kom til Norge var det rett inn i en fjord for å få fikset alt som ikke var på stell, tror det kostet omtrent 200 millioner mer før den var brukbar... 200 mill er ingenting i denne sammenhengen. Vet av flere rigger som har gått fra 2-3 mrd til nærmere 10 endelig ferdig. Et pengesluk uten like. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå