Andreaz_ Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har akkurat begynt med photoshop - og er kanskje litt for ivrig... jeg kjønner nesten hva det "går i", men det er en ting ikke jeg har skjønt enda: De layerene ; hvordan kan man få de til å "begrense" seg på den måten at de ikke er på hele siden - feks hvis jeg lager en banner og skal bruke gradient tool går den utover hele siden. håper noen kjønte hva jeg mente og kan svare *kozz og klem* Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Også et spørsmål til: Finnes det forskjellige type layere?? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Et layer vil i utgangspunktet dekke hele arbeidsområdet. Det kan også dekke mer en dette. For å "begrense" som du sier, må du bruke et "selection tool", og bruke gradient tool inni her. Si at du selected en fikant på 500x100, så bruker du gradient tool inne i denne. Da vil layeret ditt kun bestå av denne gradienten. Litt vanskelig å forklare det der, fordi det er så veldig enkelt. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Et layer vil i utgangspunktet dekke hele arbeidsområdet. Det kan også dekke mer en dette.For å "begrense" som du sier, må du bruke et "selection tool", og bruke gradient tool inni her. Si at du selected en fikant på 500x100, så bruker du gradient tool inne i denne. Da vil layeret ditt kun bestå av denne gradienten. Litt vanskelig å forklare det der, fordi det er så veldig enkelt. så jeg må nesten gå inni et layer og deretter markere det jeg vil "jobbe" med for hver gang? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Når du først har laga noe i et layer, trenger du ikke markere det for å jobbe med det nei. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Når du først har laga noe i et layer, trenger du ikke markere det for å jobbe med det nei. ok takk for svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå