Gå til innhold

Photoshop....

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt med photoshop - og er kanskje litt for ivrig...

jeg kjønner nesten hva det "går i", men det er en ting ikke jeg har skjønt enda:

De layerene ; hvordan kan man få de til å "begrense" seg på den måten at de ikke er på hele siden - feks hvis jeg lager en banner og skal bruke gradient tool går den utover hele siden.

håper noen kjønte hva jeg mente og kan svare

*kozz og klem* :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et layer vil i utgangspunktet dekke hele arbeidsområdet. Det kan også dekke mer en dette.

For å "begrense" som du sier, må du bruke et "selection tool", og bruke gradient tool inni her.

Si at du selected en fikant på 500x100, så bruker du gradient tool inne i denne. Da vil layeret ditt kun bestå av denne gradienten. Litt vanskelig å forklare det der, fordi det er så veldig enkelt. ;)

Lenke til kommentar
Et layer vil i utgangspunktet dekke hele arbeidsområdet. Det kan også dekke mer en dette.

For å "begrense" som du sier, må du bruke et "selection tool", og bruke gradient tool inni her.

Si at du selected en fikant på 500x100, så bruker du gradient tool inne i denne. Da vil layeret ditt kun bestå av denne gradienten. Litt vanskelig å forklare det der, fordi det er så veldig enkelt. ;)

så jeg må nesten gå inni et layer og deretter markere det jeg vil "jobbe" med for hver gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...