Sponas Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hei.Jeg trenger et veldig lett videohode (Fluid head til stativ) til en ekspedisjon. Jeg forstår selvsagt at det vil gå ut over kvaliteten, men er det for tungt blir det ikke tatt med, så alternativet er et lett eller ingenting. Er det noen som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Sponas Skrevet 5. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2016 Takk for svar. Det hodet veier 0,4kg ser jeg. Kombinert med en befree carbon er det ikke så galt. Dog, er det noen som vet om et enda lettere videohode :-) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 Dog, er det noen som vet om et enda lettere videohode :-) Ja, men det har du ikke råd til.....så like greit å bære noen gram ekstra til en brøkdel av prisen Lenke til kommentar
se# Skrevet 5. oktober 2016 Del Skrevet 5. oktober 2016 (endret) Ja, men det har du ikke råd til..... Det hadde vært interessant med en link eller modellnavn likevel. Forøvrig tror jeg BeFree hodet er et godt alternativ når vekt er superviktig. Manfrotto "Composite Video Head" veier over 500 gram og "Lightweight Fluid Tripod Video head" er 900 gram. Selv har jeg et gammelt "kombi-hode" 390RC2 som ikke har oljedemping, men en form for "friksjonsdemping" som skal gi relativt myke bevegelser. Årsaken til at jeg valgte 390RC2 er i tillegg til relativt lav vekt (ca 550 gram) så kan kameraet vippes 90 grader opp for vertikale bilder. Selvsagt ikke noe poeng for video, men praktisk for stillbilder. Uansett, ute av produksjon og erstattet av 391RC2 som ser litt mer forseggjort ut, men også er tyngere. Ikke noe jeg ville anbefale for kun video, men hvis hovedvekt er stillbilder kan det være et alternativ. Endret 5. oktober 2016 av se# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå