Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Verdens letteste videohode

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger et veldig lett videohode (Fluid head til stativ) til en ekspedisjon. 
Jeg forstår selvsagt at det vil gå ut over kvaliteten, men er det for tungt blir det ikke tatt med, så alternativet er et lett eller ingenting. Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men det har du ikke råd til.....

Det hadde vært interessant med en link eller modellnavn likevel.

Forøvrig tror jeg BeFree hodet er et godt alternativ når vekt er superviktig. Manfrotto "Composite Video Head" veier over 500 gram og   "Lightweight Fluid Tripod Video head" er 900 gram. 

Selv har jeg et gammelt "kombi-hode" 390RC2 som ikke har oljedemping, men en form for "friksjonsdemping" som skal gi relativt myke bevegelser. Årsaken til at jeg valgte 390RC2 er i tillegg til relativt lav vekt (ca 550 gram) så kan kameraet vippes 90 grader opp for vertikale bilder. Selvsagt ikke noe poeng for video, men praktisk for stillbilder. Uansett, ute av produksjon og erstattet av 391RC2 som ser litt mer forseggjort ut, men også er tyngere. Ikke noe jeg ville anbefale for kun video, men hvis hovedvekt er stillbilder kan det være et alternativ.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...