Countryman Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Har foliert bil og lurer på om det er spesielle tiltak som bør gjøres slik at den holder seg pen så lenge som mulig. Unngå børstevask i vaskehall er grei Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Er folien av god kvalitet (3M eller bedre), kan du behandle den nesten som vanlig lakk. Eksempel: http://www.detailersclub.no/forums/topic/14083-mini-cooper-s-swissvax-opaque-edition-by-tcs/ Børstevask er nok smart å unngå ja, ellers bruk sunn fornuft. Kanskje ikke bruke like mye syrebaserte og sterke midler som Prickbort og sterk Surfex f.eks. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Takker Ja de brukte 3M 1080-serien. Må si de (Marcos i Oslo) har gjort en fabelaktig jobb, derfor vil jeg nødig gjøre noe idiotisk. Tatt til meg tipsene. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Matt eller blank? Blank folie behandles som vanlig lakk, mens matt folie har egne egnede produkter. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Matt eller blank? Blank folie behandles som vanlig lakk, mens matt folie har egne egnede produkter. .. Matt.. Noe info her? Jeg ba forøvrig om å få litt tips, også ifra folieringsfirmaet, samtidig som jeg postet denne tråden. Informasjonen jeg fikk var meget tynn og det kan virke som at jeg ikke behøver å tenke stort på dette bortsett fra de helt logiske tingene. Det som riktignok overrasker meg er at man faktisk skal unngå børsteløs vask i vaskehall. Man velger børste.. ...altså det motsatte av hva jeg tenkte var logisk, og som jeg skriver i TS. De skriver også at den "ofisielle garantien på folien er 3-5år". Synes det høres litt merkelig ut jeg Lenke til kommentar
sungun Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Matt folie kan få stygge skjolder ved bruk av uegnet voks og av enkelte såper. Har god erfaring med Swissvax sin Opaque serie på matt folie. Her har du både voks, såpe og quick detailer, kan også kjøpes som kit. Og som nevnt burde man være forsiktig med sterk avfetting og samtidig påse at ingenting får tørke på folien. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå