Gå til innhold

Samtalekutt


Anbefalte innlegg

Hei. Fant ut at det kanskje er mulig at noen vet noe om hva som kan være årsaken til et merkelig problem

 

Problemet er:

 

Ofte ringer jeg til min far, og ofte dukker det opp et problem. Det er at plutselig så hører ikke han meg, men jeg hører han helt tydelig. Han bor i ei blokk og sitter som regel ved vinduet i hans leilighet når han tar telefonen. Hvis han tar seg en tur ut i korridoren ordner det seg han hører med igjen, og han kan går inn ved vinduet igjen Da  kan samtalen fortsetter som normalt, og det blir sjelden flere samtalebrudd samme kvelden. Både han og jeg bruker bluetooth, vi har har testet om det kan være BT-enhetene som blir forstyrret; det er det ikke.

 

Det har heller ikke noe med telefonene å gjøre, vi har prøvd forskjellige telefoner (androidtelefoner)

 

Vi har talkmoreabonnement og begge telefonene har full dekning

 

Hva kan være årsaken, elektroniske ting i naboleilighetene som sender ut noen signaler i samme frekvens kanskje?

 

Litt spesielt at en en tur ut på gangen kurerer problemet og at han da kan gå inn igjen til samme plassen der det for sekunder siden ble brudd, og at det går helt fint resten av samtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Kanskje telefonen skifter sendemast i gangen og ikke går tilbake til den opprinnelige masten når han kommer inn igjen. Hos meg skiftes det hver gang jeg går mellom stue og kjøkken.

 

Dette kan sjekkes med en app, hvor man ser hvilken mast man er tilknyttet. Husker ikke navnet i farta.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Både han og jeg bruker bluetooth", betyr det at telefonen blir på samme plass eller tar den seg også en tur ut i korridoren?

 

Ut fra min erfaring kan utfall av lyd hos den ene parten skyldes (listen er selvsagt ikke uttømmende, kun egne iakttakelser):

1. At den ene personen holder for mikrofonen på enheten sin i de øyeblikkene hvor lyden faller ut hos motparten

2. Telefonen er enten låst til en mobilteknologi i innstillingene (f.eks.3G) eller at det ikke finnes fallback frekvenser i området og den ene personen befinner seg i randsonen med veldig dårlig dekning.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...