Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge leid et kabelmodem på en lokal forretning til en stiv pris men fant nylig ut at jeg kunne skaffe meg et modem på finn å få det til å funke like greit (bare gratis). Jeg bruker en Coax-kabel fra et vegguttak inn i SB5100 modemet videre via Ethernet-kabel til den bærebare pcen (Aspire V3-574G).

Når jeg først fikk Motorola modemet fant jeg bare den gamle frekvensen på det forrige modemet og satte den lik i innstillingene til det nye modemet. Dette funket helt fint til en litt lavere hastighet (trolig pga. modemet?). Personlig er jeg en amatør, men hadde satt veldig stor pris på hjelp. Min største utfordring nå er at jeg ikke har internett eller kan tilkomme modeminnstillingene (via 192.168.100.1 i nettleser). 

Det virker som om modemet ikke klarer å forstå signalet fra coax-kabelen. Og på datamaskinen kommer internettet opp som "uidentifisert nettverk"). Jeg vet også at alt av kabler er i orden.

Er det mer informasjon som trengs for å hjelpe meg vil jeg gi dette. Håper noen kan hjelpe meg, på forhånd tusen takk! 

Mvh meg 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det må du sjekke med din ISP. Kanskje de har en grace-periode for nye kabelmodem, slik at de fungerer i en periode før de sperres. Hvilken ISP har du? Hvilket abonnement har du? Eller var ditt abonnement knyttet opp mot prisen på ditt gamle modem, slik at du nå har et kabelmodem men ikke avtale om leveranse fra noen ISP?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Det må du sjekke med din ISP. Kanskje de har en grace-periode for nye kabelmodem, slik at de fungerer i en periode før de sperres. Hvilken ISP har du? Hvilket abonnement har du? Eller var ditt abonnement knyttet opp mot prisen på ditt gamle modem, slik at du nå har et kabelmodem men ikke avtale om leveranse fra noen ISP?

Prisen var knyttet opp mot mitt gamle modem. Modemet ejg har nå har ikke en leveranse fra noe ISP, men det har seg at det ligger signaler i veggen som jeg betaler en liten sum i måneden for (inkludert i prisen for leie). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...