Håkonv Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hei, har problemer med å ete kvar 3 time som er anbefalt for å gå ned i vekt, grunnen er at jeg enten ikke har tid eller ikke gidder. Så jeg lurte på om det går an å bruke proteinshake eller noke anna istadenfor? ser etter noke som e veldi lett å lage, og godt, og ikkje so altfor dyrt, og som kan vare lenge. Med proteinshake tenker jeg da noe pulver jeg bare tilsetter vatn. Kan ikkje so altfor mykje om proteinpulver, men tenker at der må vere en som demper søtsug og sult, og som ogso kan gji meg det nødvendige av protein jeg trenger gjennom en dag. Til vanlig spiser jeg 1 STOR middag per dag, og kanskje noke småtteri vedsidenav. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg har det samme problemet, men motsatt Vil gjerne gå opp i vekt, men det å spise hele tiden er jo en jobb i seg selv. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Ja du kan bruke proteinshake og gjerne frukt for å gå ned i vekt. Rein proteinshake smaker ofte vondt, så ta tiden din og finn noe som smaker ok. Det fra proteinfabrikken er ikke så værst. For å gå opp i vekt kan du legge til kalorier, da har du det som kalles gainer, og pga kaloriene smaker det nam, som milkshake. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Totale daglige kcal avgjør 99%. Om du spiser 2 ganger eller 5, har lite å si. Problemet om du spiser kun 1 middag, så blir den aaalt for stor. Samt du merker ikke all junk du spiser ellers. 1 Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Totale daglige kcal avgjør 99%. Om du spiser 2 ganger eller 5, har lite å si. Problemet om du spiser kun 1 middag, så blir den aaalt for stor. Samt du merker ikke all junk du spiser ellers. Støttes. Ingen vits i å tenke på slike småting om det grunnleggende ikke er på plass – moderasjon av kaloriinntaket. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Noe nyere forskning viser at man skal spise når man føler seg sulten, og ikke hver 3. time dersom man ikke er det. Det er jo et kontroversielt tema, så poenget mitt er bare at den der "spis hver 3. time"-greia ikke nødvendigvis trenger å stemme for alle. Frukt er også spesielt gunstig for bakteriefloraen i tarmene, som øker opptak av næringsstoffer fra maten. Dette er det også gjort noe forskning på i senere tid, men ikke nok til å kunne konkludere det ene eller det andre. Jeg har selv gjort et forsøk der jeg bytter ut frokosten med smoothie (kun frukt/grønt, bær og vann), og har gått ned 16kg siden Februar. I tillegg sluttet jeg med og spise hver 3. time. Jeg venter til jeg kjenner jeg begynner å bli sulten. Det kan tenkes at det å ta en smoothie til frokost gir meg en underbevisst sunnhetsfølelse, som gjør at jeg også spiser litt sunnere gjennom resten av dagen. Endret 29. september 2016 av TheHaughom Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Det å ha mange måltid for å "halde forbrenningen i gang" er berre tull. Du bør ha minst 3 måltid, men om det er 3 eller 6 betyr fysiologisk sett ingenting. Du kan ha ein fordel av fleire måltid, men det er berre dersom kroppen din vil ha det og det er sånn du fungerer. Nokon trivst best med 5 måltid om dagen, andre med 3. Det er altså ikkje noko poeng i å ete så ofte. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Før vi oppfant ilden så åt vi ca. 6 timer hver dag der vi hadde en intens kamp mot seigt kjøtt og avstanden mellom hvert bær. Det er ikke dumt å spise mindre og mer ofte med tanke på fordøyelsen, men man har som regel ikke tid til det i dagens litt mer hektiske hverdag. Støtter forøvrig den kcal inntak + kcal forbruk = vekt endring. Er forbruket større en inntaket så vil du nødvendigvis gå ned i vekt, er inntaket større enn forbruket så vil overskuddet lagres. For kcal forbruk så er fysisk aktivitet til å foretrekke, magens forbrenning ved å fylles med blod for å bryte ned mat er en forbruks bagatell. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hvorfor er det så vanskelig og lære folk dette: Skal du ned i vekt må du forbrenne mer kalorier en det du spiser. Spis 3-4 ganger om dagen som normalt men spis som sagt mindre en hva du forbrenner så vil du gå ned i vekt, værre er det altså ikke. Du kan spise hva du vill i hele verden så lenge du spiser mindre en hva du forbrenner, Jo sunnere du spiser jo mer mat kan du få i deg uten og overstige antall kalorier inn VS antall kalorier ut. Men gevinsten er mye større med sunn mat, fisk,kjøtt,frukt og grønsaker gjør at du får i deg de vitaminene og mineralene du trenger og orker mer og når du orker mer så forbrenner du mer. Værre er det ikke, med mindre du har en eller annen sjukdom osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå