barezell Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Hei, Jeg forstår meg ikke så alt for mye på dette så jeg skal prøve forklare fryktelig enkelt hva som har skjedd i håp om at jeg kan få noen gode råd. 1. Kjøpte et EVGA GTX1080 grafikkort fra netonnet.no. Kortet viste seg å være defekt, med en periodisk feil. Evga bekreftet på forumene sine at det var en feil på enkelte kort. Jeg kontaktet netonnet, de måtte ha kortet inn på sjekk og jeg kunne bli belastet 400kr om de ikke fant noe feil. Evga anbefalte meg å ta RMA direkte med de. Ettersom Evga var klar over feilen tenkte jeg at det må jo være kjempe lurt å sende kortet direkte til de i stedet for å sende til netonnet som kanskje ikke opplever feilen når de tester. 2. Jeg gikk for en løsning kalt advanced RMA hvor de sender meg et nytt kort før jeg sender tilbake det gamle. 3. UPS kommer på døra og jeg mottar det nye kortet fra Evga, dette kortet har samme feil. (Evga har senere innrømt at de sendte ut en gjeng feilmarkerte kort til kunder som fikk RMA ) 4. De oppretter en ny RMA. Og sender UPS til meg. Jeg leverer tilbake begge de defekte kortene. 5. 1 uke etterpå får jeg et nytt kort. Dette ser tilsynelatende ut til å virke. yay. 6. UPS ringer meg i dag angående faktura på moms. Ettersom jeg har fått 2 kort inn i landet (det ene er da sendt ut igjen) Så sitter jeg nå med 2 regninger på 1559kr stykket. Hva gjør jeg? jeg har jo allerede betalt moms i summen når jeg kjøpte kortet fra Netonnet. Det virker så utrolig fjærnt at jeg skal betale moms på 2 erstatningskort, spesielt mtp at jeg faktisk kun har et av de? Jeg har vært i kontakt med tollvesenet i dag, men de mente jeg ikke kunne få refundert moms ettersom orginal kortet var kjøpt fra netonnet og ikke fra Evga i Tyskland. Håper noen har vært gjennom noe lignende eller kjenner til systemet og kan hjelpe. Blir fort en svindyr gtx1080 om jeg må ut med 3100kr ekstra. Endret 28. september 2016 av barezell Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Når begge kortene er registrert sendt ut så skal de vel fjernes fra "moms-registeret" Har kun returnert vare 1 gang, men det er en boks på etiketten som må merkes, husker ikke eksakt hva det sto, men det er noe med mva. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå