AnonymDiskusjon Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg har et noe dysfunksjonelt forhold til mine foreldre, men jeg er 100 % avhengige av dem for å bolig. Er forskudd arv frivillig eller kan jeg kreve det? Hvordan går man frem? Jeg har ikke så mye med dem å gjøre til vanlig utenom det vanlige (julemiddag, bryllup og andre familesammenkomster) og jeg ønsker enda mindre med dem å gjøre i fremtiden. Jeg vet at det er umoralsk av meg å kreve penger uten å gi noe tilbake, men arven får man jo uansett. Jeg er enearving og jeg vil trenge ca 1,5 mill. Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Du kan ikke kreve noe som helst. De kan gi bort alt de eier og etterlate deg med null og niks, om de vil. Hvis du trenger penger nå må du spørre pent. Om de ikke vil gi deg noe, kan de la være. Om de ikke har lyst til å gi deg noe når de dør heller, kan de sørge for at alt er gitt bort mens de enda lever. Endret 28. september 2016 av Herr Brun 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Mener du at det er helt normalt å bare spørre om å få forskudd på arv? Det du sier er ikke aktuelt, arven går til meg uansett. Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Mener du at det er helt normalt å bare spørre om å få forskudd på arv? Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Trodde du seriøst at det var normalt å gå til rettslige skritt for å få ut forskudd på arv? Anonymous poster hash: b8ae5...ddf 2 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Det er deres penger, ikke dine. Du har ikke krav på noe som helst før de dør. Må si jeg syns det er ganske drøyt at du vil ha de ut av livet ditt mest mulig, men penga deres vil du ha... Behovet ditt for hjelp til bolig er normalt, men ikke bland arv inn i det. Spør om et privatlån eller at de stiller med tilleggssikkerhet. Endret 28. september 2016 av Elgen-Hansi 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Arv er noe man får ved dødsfall, det er dine foreldres penger frem til de ligger i grava. Du får prøve å få et bedre forhold til dem og spørre pent. Hvis du er så grådig at du vil kreve å få pengene dems så håper jeg de gir bort alt til Frelsesarmeèn. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Mener du at det er helt normalt å bare spørre om å få forskudd på arv? Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Trodde du seriøst at det var normalt å gå til rettslige skritt for å få ut forskudd på arv? Anonymous poster hash: b8ae5...ddf Nei, men det offentlige må vel opplyses om dette, det er vel skattbart? Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. september 2016 Forfatter Del Skrevet 28. september 2016 Arv er noe man får ved dødsfall, det er dine foreldres penger frem til de ligger i grava. Du får prøve å få et bedre forhold til dem og spørre pent. Hvis du er så grådig at du vil kreve å få pengene dems så håper jeg de gir bort alt til Frelsesarmeèn. Pengene får jeg jo uansett, og summen jeg ønsker nå er bare en liten del. Det er jo ikke som at de er tilstede etter sin død, hva er egentlig forskjellen? Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Du får ikke pengene uansett nei. De kan gi dem bort, bruke dem opp, brenne dem, bruke dem som dopapir, etc. Jeg anbefaler deg å gå til advokat og betale en tusenlapp for å få samma svar som du får her 2 Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Arv er noe man får ved dødsfall, det er dine foreldres penger frem til de ligger i grava. Du får prøve å få et bedre forhold til dem og spørre pent. Hvis du er så grådig at du vil kreve å få pengene dems så håper jeg de gir bort alt til Frelsesarmeèn. Pengene får jeg jo uansett, og summen jeg ønsker nå er bare en liten del. Det er jo ikke som at de er tilstede etter sin død, hva er egentlig forskjellen? Anonymous poster hash: 75bdd...1bc Hvorfor skal du ha disse uansett ? Du har ett dårlig forhold til de, og ønsker ikke å ha noe å gjøre med de, men du regner med å få millionbeløp FØR de faktisk forlater verden ? Makan til egoistisk unge. De har full rett til å gjøre hva de nå enn vil med sine penger sålenge de lever. Personlig håper jeg virkelig du ikke får en krone når du skal være så selvopptatt. 5 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hva får deg til å tru at du har rett på pengene deres? De trenger ikke å gi deg en eneste krone. Selv etter sin død. Personlig håper jeg de har testamentert alt bort til veldedighet, for deres eneste barn fortjener det åpenbart ikke. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ingen har rett på arv, det er helt opp til foreldrene hva de gjør med pengene sine. Du kan ikke kreve noe som helst. Om de vil donere det til en veldedighet har de sin fulle rett til det. Du kan ikke gå til sak for å få forskudd på arv heller såklart. Dette er en helt frivillig ordning som de avgjør selv. Det er ikke gratis penger du bare går og venter på å få utbetalt når de dør. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Nei, du kan ikke kreve forskudd på arv. Så absolutt ikke. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Ingen har rett på arv, det er helt opp til foreldrene hva de gjør med pengene sine. Du kan ikke kreve noe som helst. Om de vil donere det til en veldedighet har de sin fulle rett til det. Ikke helt riktig. Les her; http://www.arveoppgjor.no/barn-arv-etter-fordeldre/ Edit; Du mente kanskje at ingen har rett på arv i den forstand at foreldre (eller andre) ikke trenger å legge av penger eller "spare eiendeler" som skal være arv? Endret 28. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jo, men selv om han har krav på pliktdel på 2 millioner så kan de fint sørge for at det ikke er noe å arve i utgangspunktet... 1 Lenke til kommentar
xNADEsjefen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ingen har rett på arv, det er helt opp til foreldrene hva de gjør med pengene sine. Du kan ikke kreve noe som helst. Om de vil donere det til en veldedighet har de sin fulle rett til det. Ikke helt riktig. Les her; http://www.arveoppgjor.no/barn-arv-etter-fordeldre/ Edit; Du mente kanskje at ingen har rett på arv i den forstand at foreldre (eller andre) ikke trenger å legge av penger eller "spare eiendeler" som skal være arv? Han mente nok at de kan bruke opp / donere verdier mens de fremdeles er i live, slik at de ikke har penger / verdier på bok når de faktisk forsvinner. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Jepp jepp jepp, TS forstår tydeligvis ikke det. Fikk ikke lagret editen før du dere svarte Endret 28. september 2016 av SlikGårNoDagan Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg har ikke tenkt til å gi noe av verdi til mine barn når jeg dør, og jeg forventer heller ingenting av mine foreldre når de dør. Slikt får man jobbe for selv. Jeg liker ikke arv som konsept, verken penger eller makt. Det er en uting. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Arv synes jeg er helt greit, men det at folk forventer at foreldre (eller andre) skal spare penger til arven er forkastelig. Jeg vil heller se min mor lykkelig enn at hun etterlater seg arv og dør ulykkelig. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Nei, men det offentlige må vel opplyses om dette, det er vel skattbart? Det er ikke skatt på gaver, om det var det du mente, trådstarter. Arveavgift har vi heller ikke lenger; ikke for øyeblikket, i hvert fall.. Likevel skal en oppgi på selvangivelsen om en har fått større gaver, men det er for å UNNGÅ skatt. Ellers kan ligningsmyndighetene legge merke til en økning i formuen som de da antar du har tjent svart og vil skattlegge som inntekt.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå