Gå til innhold

Her skulle 86 nye ladepunkter for elbil stått klare i fjor - venter fremdeles på godkjenning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Midt i Oslo sentrum. Lite miljøvennlig med ladepunkter der. Dette er vel også innenfor sona hvor MDG vil ha bort all privatbilisme.

Folk bør heller parkere utenbys og ta kollektivt inn. På tide at samtlige bilister nå begynner å betale i bomringen slik at en får oppgradert kollektivtransporten i raskere tempo. Samt fjerning av privatbilisme fra kollektivfeltene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Midt i Oslo sentrum. Lite miljøvennlig med ladepunkter der. Dette er vel også innenfor sona hvor MDG vil ha bort all privatbilisme.

Folk bør heller parkere utenbys og ta kollektivt inn. På tide at samtlige bilister nå begynner å betale i bomringen slik at en får oppgradert kollektivtransporten i raskere tempo. Samt fjerning av privatbilisme fra kollektivfeltene.

Ladepunkter med hurtiglading bør i større grad komme opp der det fra før er bensinstasjoner ,langs hovedveiene .Da slipper man å surre inn i et bysentrum for å lade. .

Lenke til kommentar

Er du kjent? Dette er et perfekt sted å ha ladeplasser. Enkel tilgang nærmest direkte fra operatunnelen begge retninger og slett ikke behov for å innom sentrum. Jeg benytter meg selv ofte av plassene som er ute på festningen...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er du kjent? Dette er et perfekt sted å ha ladeplasser. Enkel tilgang nærmest direkte fra operatunnelen begge retninger og slett ikke behov for å innom sentrum.

Så rådhusgata/nedre slottsgate er altså ikke sentrum. Det var nytt for meg.

Jeg benytter meg selv ofte av plassene som er ute på festningen...

Slutt med det, det er ikke noe grunn til å plage folk med trafikk inni der. Ta bane eller tog.
Lenke til kommentar

Garasjen har vel innkjøring fra kongens gate, og det er bare dumt å ta seg dit via rådhusgata eller nedre slottsgate når du kan kjøre langkaia rett fra tunnelen og videre inn i kongens gate.

Jeg tar bane de gangene det passer meg, og bil de gangene de passer meg, det tror jeg de fleste gjør. Det er ikke så veldig mange myke trafikanter å plage på vippetangen...

Lenke til kommentar

Det høres fremtidsrettet ut. Not! Dessuten forurenser ikke en elbil slik en fossilbil gjør. Hvor vil du forresten at de som bor i sentrum, skal gjøre av bilene sine da? Og hva med varetransport, som ikke nødvendigvis skjer med varebiler etc.? Så det er på sin plass med flest mulig ladeplasser i sentrum også. Man kan sette av noen til ladbare nyttekjøretøy også. Det vil bidra mye til et bedre miljø i byen. Så ser ikke helt hvor du vil hen, rent bortsett fra å kjeppjage mye av trafikken ut av sentrum, og legge byen nærmest "død".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...