Gutt25 Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skal ha en PC på loftet som skal lagre mediafiler og streame rundt i huset gjennom WIFI. Er det mulig å få dette billigere enn komplett sitt homeoffice som jeg får presset ned til 3800? Er det noe spessielt jeg må tenke på mtp på streaming, eller klarer de fleste prosessorer fra dette århundret den biten? Jeg har hittil vurdert denne: https://www.komplett.no/komplett-office-a05/10853 Trenger ikke skjerm, tastatur osv, så har fått den til 3800 med WIFI og 1GB HD. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hva med å kjøpe noe billig brukt? - Du klarer deg nok fint med en A4-6xxx cpu (avhengig av hvor mange som skal streame samtidig) og Windows trenger du iallefall ikke. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Ville vurdert å trekke kabel til serveren for å sikre god kvalitet på streamingen. Men kjøp brukt. Det eneste du trenger er lagring og eventuelt noe remote management for nedlastingen. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Høres lurt ut, ser det er nye på finn som er langt kraftigere og billigere. Har skjermkort noe å si, eller trenger man bare en helt ok prosessor? Evnt mengde ram? Skal nok bare streame til en pc/skjerm . Endret 28. september 2016 av InToRv Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skjermkort har ingenting å si. Gjerne kjør på med iGPU. Er det en gammel server har denne ofte bare en VGA utgang, men det funker alltid Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg har ingenting fra før, prøver bare å få det billigst mulig, uten at det skal gå på bekostning av ytelse. Men jeg skjønner bare ikke hvilke krav man må ha til en slik mediaserver. Alt den skal gjøre er å laste ned stuff fra Internett og streame film, opp til 4k over kablet nett. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Spørs litt på hvilket program du skal benytte deg av. Plex krever litt for å få det "smooth" Men sånn generelt bude en i5 2500(k) og 16gb ram holde i massevis. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Må vel nesten bli plex? Har faktisk ikke tenkt på hvilken backend jeg kan ha ved TVen? Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Bruk RaspberryPi 3 med RasPlex som klienter, da trenger ikke serveren transcode noe som helst så sant det ikke er 4K materiale. Alt streames med direct play. Den har også innebygget CEC slik at du kan bruke TVens fjernkontroll for å styre RasPlex hvis TVene støtter CEC (noe de fleste nyere gjør). Uten transcoding på serveren kan du bruke nesten hvilken som helst gammel hardware som server, men det bør være kablet nettverk med flere samtidige brukere. Endret 28. september 2016 av nilsch Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Må vel nesten bli plex? Har faktisk ikke tenkt på hvilken backend jeg kan ha ved TVen? Du kan evnt. bare dele filene og bruke feks. Kodi for å spille av. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Kodi krever en folderstruktur jeg ikke orker å styre med. Jeg vil ha et mediasenter som klarer å organisere alle tvseriene og filmene ut fra en mappe. Dessverre har jeg kun funnet mediaportal som gjør dette noe lunde greit. Men det krever en ekstra pc ved TVen, noe jeg hadde håpet å slippe? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Kodi krever en folderstruktur jeg ikke orker å styre med. Jeg vil ha et mediasenter som klarer å organisere alle tvseriene og filmene ut fra en mappe. Dessverre har jeg kun funnet mediaportal som gjør dette noe lunde greit. Men det krever en ekstra pc ved TVen, noe jeg hadde håpet å slippe? Har du ikke noe ved TVen fra før av? Xbox? Playstation? Du kan jo evnt kjøpe en slik "stick" fra roku, amazon osv... Eller sende innholdet fra en mobil og ha en Chromecast i TVen. Dersom du bruker plex i "original" kvalitet lokalt så kan du komme unna med noe billig server hw. TS: Kjøp noe brukt, har ting i skapet her jeg nesten kunne gitt bort som er kraftigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå