Gå til innhold

Starte med Streaming, teroetisk bedrifts oppsett

Mato

Anbefalte innlegg

jeg vurderer tanken og starte med streaming , siden jeg nå først er hjemmeværende og om vi ser bort fra det opplagte at det ikke er bare bare og tjene penger på dette så lurer jeg hvordan den smarteste måten og starte . 

jeg ser jo for meg at og starte et enkeltmannsforetak må være greit med tanke på og slippe unna mva på utstyr samt og kunne skrive ting av på skatten , siden om man driver det som et selskap blir vell pc og annet utstyrt til bruk i forbindelse med dette noe man kan skrive av på skatten. 

er det noen som har erfaringer rundt dette med streaming og ha det som mere en en hobby. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell som-sagt selve streaming delen er ikke det relevante akkurat nå men hvordan sette opp det orgsitoriske rundt dette, når det kommer til hva jeg skal streame så har jeg spill i tankene , men per i dag eier jeg ikke en noen form for gaming pc og er derfor interessert i om Streaming kan være hovedformål for et enkeltmansforetak og dermed skrives av på skatt samt får mva fradrag.

jeg kan jo fort se for meg at skattetaten ikke er helt enig i at og spille spill hele dagen kvalifiserer i deres øyne. 

Lenke til kommentar

Før du begynner å tenke på utgifter, skatt og fratrekk, burde du ikke heller bekymre deg om hvordan du skal få inntekter?

Start med å se om du kan genere noe inntekter av betydelig mengde før du legger for mye jobb og penger i dette, streaming er personlighetsdrevet så du som person er langt viktigere enn om videoen er i 4k/60 eller 720/30. Personlighet er det også veldig vanskelig å endre så treffer du ikke på det kan du like godt gi opp. men å øke produksjonskvaliteten er noe du lett kan gjøre når inntektene begynner å komme.

Ikke tenk på hvordan du skal organisere dette enda, jeg ville ikke engang registrert meg i foretaksregisteret eller mva-registeret enda, da det er så tilfeldig om du vil kunne får noen inntekt å snakke om. Du trenger ikke investere en krone i prosjektet for å finne ut om det er noe som vil fungere, så benytt den muligheten.

TL;DR den beste måten å starte med streaming er å starte å streame.

Lenke til kommentar

vell som-sagt selve streaming delen er ikke det relevante akkurat nå men hvordan sette opp det orgsitoriske rundt dette, når det kommer til hva jeg skal streame så har jeg spill i tankene , men per i dag eier jeg ikke en noen form for gaming pc og er derfor interessert i om Streaming kan være hovedformål for et enkeltmansforetak og dermed skrives av på skatt samt får mva fradrag.

jeg kan jo fort se for meg at skattetaten ikke er helt enig i at og spille spill hele dagen kvalifiserer i deres øyne. 

Høres ut som du er mer interessert i å kjøpe gaming PC og få skattefradrag for det:) Tror nok at du må bevise at dette faktisk er for næringsvirksomhet og dermed kan fradragsføre det. Dvs. du må vise til noen inntekter for å få dette igjennom.

Rent praktisk er det ikke noe hokus pokus. Registrer enkeltmannsforetak, før regnskap og rapporter inn riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...