geron Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan i alle dager installerer jeg og formaterer en 80gb harddisk på min powermac g3? Jeg har fått en ny en, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. HJELP!? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 kor gammel g3? kjører den scsi eller ide... uansett; Åpne maskina putt inn ny disk - reboot er det scsi basert må du mounte disken, kan gjores med verktøy fra Adaptec. bruk Disk Tools / Disk Verktøy som ligger på systemdisken Lenke til kommentar
geron Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 3-400mhz. ikke helt sikker. Det er en IDE hardisk. 7200rpm. HAr plugget den i på samme kabel som cdrommen., dette fordi en bekjent sa at det ville gå tregere å kjøre to harddisker på en og samme bus kabel. Men disse diskverktøyene finner jeg ikke? Jeg har OS 9.2.2 , norsk, så om du kan guide meg til og i disse diskverktøyene, så hadde det vært flott. Venter spent på svar :-) Lenke til kommentar
iMAniaC Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Programmet heter så enkelt som "Diskverktøy". Hvis du prøver å søke etter det, finner du det sikkert. Tror det ligger under Programmer-mappa di og i mappa som heter "Verktøy". Lenke til kommentar
jarand Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Du har gjerne fått det til å virke nå siden det har gått et par dager, men her er noen små tilleggstips: Etter min erfaring bør du ikke koble harddisk og CD-ROM på samme IDE-kabel fordi bus'en vil justere hastigheten til den "tregeste" enheten - dvs CD-ROMen som har mye tregere overføringshastighet enn en 7200 rpm HD. Har du allerede koblet til og fått disken til å virke er det helt kurant å flytte de mellom IDE-kablene. Det ødelegger ikke data/partisjoner. Husk på at den ene harddisken må stilles til "slave" eller Cable-select (vet ikke om G3 støtter dette). Ellers vil ting oppføre seg svært merkelig - hvis det i det hele tatt starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå