ImHelvetica Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hei! Jeg skal inn i HMKG nå i oktober og har litt blanda følelser rundt det. Jeg ser virkelig frem til å avtjene hvertfall ett år i militæret, men er ikke kjempe glad for å måtte stå så mye vakt (mest sannsynlig). Derfor lurer jeg på om det er mulig å søke seg til spesielle stillinger hvor du har flere øvelser eller såkalt "grønn" tjeneste i Garden? Jeg ser man kan søke seg som lagfører, maskingeværskytter etc, men jeg vet ikke hva som vil være det morsomste og om det har noe å si for mengden jeg må stå vakt. PS: vil ikke være lastebilsjåfør eller vognfører på feltvogn etter som jeg liker meg i søla og ute i naturen Tusen takk! PS: Jeg er tenkt Kompani 1 om det hjelper. - IH Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 Etter det jeg har hørt, er det en god del grønn tjeneste i garden. Med mindre du er i korpset. Kek Lenke til kommentar
almond Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det er mange 'retninger' i HMKG, men ingen av dem gir mer felt og mindre vakt. Jegertroppen står like mye vakt som de andre. De eneste som kommer seg unna en del vakttjeneste er staben, men de får ikke akkurat mer felt av den grunn(kontor). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå