Lynnedslaget Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Jeg har et par gamle sølvkjeder. Lurer på om det går an å få dem smeltet til en sølvklump? Hvordan gjøres dette? Vet at mange har som hobby og lage smykker og som driver med smelting av metall. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 her er en guide: http://www.wikihow.com/Melt-Silver Lenke til kommentar
Lynnedslaget Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 her er en guide: http://www.wikihow.com/Melt-Silver Jeg har ingenting av utstyr som er nødvendig, og har heller ikke ønsker om å gå til innkjøp av det kun for dette engangsgreiene. Jeg ønsker kontakt med noen som kan dette, og som kunne tenke seg å gjøre det for en rimelig penge. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Hva skal du med en sølvklump? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 her er en guide: http://www.wikihow.com/Melt-Silver Jeg har ingenting av utstyr som er nødvendig, og har heller ikke ønsker om å gå til innkjøp av det kun for dette engangsgreiene. Jeg ønsker kontakt med noen som kan dette, og som kunne tenke seg å gjøre det for en rimelig penge. tenkte kanskje du kunne gjøre en hobby ut av det, sølvsmedkurs finnes jo... jeg har faktisk sett på det før engang. Lenke til kommentar
Lynnedslaget Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Hva skal du med en sølvklump? Ha den. 1 Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg driver med sølv. Har aldri smeltet ordentlig i en form osv, ei heller store ting. Men trikset er vel varme, jeg har en sånn som gir undervarme. Skal jeg ha en liten klump så samler jeg bare det jeg skal smelte og varmer til det smelter og sølvet trekker seg sammen selv, og så kjøles det ned i en skål med vann. Vil anbefale deg å lese opp før du gjør noe, dette blir varmt. Lenke til kommentar
Lynnedslaget Skrevet 1. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2016 Jeg driver med sølv. Har aldri smeltet ordentlig i en form osv, ei heller store ting. Men trikset er vel varme, jeg har en sånn som gir undervarme. Skal jeg ha en liten klump så samler jeg bare det jeg skal smelte og varmer til det smelter og sølvet trekker seg sammen selv, og så kjøles det ned i en skål med vann. Vil anbefale deg å lese opp før du gjør noe, dette blir varmt. Ja, hvis du leser så vil jeg ikke gjøre dette selv. Greiest om jeg kommer i kontakt med noen som kan dette. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 (endret) Er det ikke mulig å smelte sølv i vedovn? Smeltepunktet er relativt "lavt", 962°C. Men du trenger noe å smelte det i. Kanskje RWS vet? (han er hobbysmed) Eller? Hva er de beholderne man smelter forskjellige metaller laget av? Endret 1. oktober 2016 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå