Gå til innhold

Kullsyremaskin, Sodastream eller Aqvia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er flaskene like, så prisen på gass er lik.

Ang. bruk, så er alle jeg har sett type skru inn flasken og trykk på en knapp.

Bytte av gassflaske er også snakk om å skru ut gammel og skru inn ny.

Veldig simple saker, på de vanlige modellene er det vel mest design som er forskjellig...

Lenke til kommentar

Ser at det er mulig å kjøpe glassflasker til de fortsatt. Husker ikke om det var til sodastream eller Aqvia. 

Etter hva jeg har forstått så bruker de ulike gasspatroner, men er tilnærmet lik i pris. Flaskene kan heller ikke byttes mellom merke på maskin.

Dyrere modeller har noe led for å vise kullsyre igjen og mengde som skal i vannet, men de fleste tester sier at disse funksjonene virker heller dårlig.

På Aqvida ser det ut til at det følger med gass og 1 eller to flasker, på Sodastream må dette kjøpes utenom.

Jeg får sjekke i morgen hva type flasker og størrelser som selges til de ulike merkene, så får den som dekker vårt behov på dette området blir vinneren. 

Lenke til kommentar

Ser det er relativt likt med hensyn til flasker også.

1 liter i metall og plast, samt 0,5 liter i plast til Aqvia.

Samme hos Sodastream, men der får en i tillegg 0,5 liter i metall.

Sodastream er fra Israel mens Aga er fra Sverige for dem som er nøye på slikt. Sikkert derfor Aqiva kommer best ut i testene her hos svenske media.

http://www.test.se/kolsyremaskiner/

Tar meg en tur innom en forhandler som har begge merkene, så plukker jeg med meg den jeg liker best av de.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått så bruker de ulike gasspatroner, men er tilnærmet lik i pris. 

Min Aqvia bruker helt fint Sodastream-gasspatroner ihvertfall... Bare bytter dem inn på Clas Ohlson.

Edit: Forøvrig er det Aga som lager de gasspatronene også, men de er som oftest branda med Sodastream, ihvertfall de man får på Clas.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Var å så på de i dag, og gikk for Sodastream sin modell.

Den er fysisk mindre og ser i mine øyne litt stiligere ut. Den har en lettere tilgjengelig knapp for å få i kullsyre, og der var mulig å vippe flasken ut på skrått ved montering.  Eneste jeg likte bedre på Aqiva var måten en fester flasken. Skyv inn, og skru ett hakk til siden. På Sodastream må flasken skrus helt inn.

Alt i alt spiller det egentlig ingen rolle hvilken av disse modellene en velger, de er tilnærmet identisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...